Waszlavik ''Gazember'' László interjú (2011) 

Megjelent: 2011. május 22. vasárnap 00:05
Szerző: bcsaba
    Interjúk 

Waszlavik "Gazember, Welorex, Ulmann Mónika, Petőfi" László, az Össz és Kelet-Európai Rocksámán igazi, egyedi, utánozhatatlan jelenség. Derűs, kedves ember. 2011. május 14-én Szentendrén beszélgettem vele egy fellépése előtt Beatricéről, Bizottságról, Csiga-Bigáról és a Szigetről. A Mester egy padon ült, mi, többiek pedig előtte, törökülésben a földön. Mesélt, mesélt mindenki örömére...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!





Hogyan kerültél a Beatricébe?

Úgy kerültem kapcsolatba a Beatricével, hogy – ezt kevesen tudják – a Bizottság alapító tagja voltam. Ajánlottam a zenekart a Ferónak, akinek persze rögtön megtetszett.



Úgy tudom, az első Bizottság koncert a Hajógyári szigeten volt 1980. augusztus 23-án, azon a bizonyos legendás Fekete Bárányok fesztiválon. A filmfelvételen nem láttalak.

Mielőtt sor került volna az első koncertre, kirúgtak. Voltak ott az alapítók közt bizonyos családi kötelékek is, nem volt nehéz ezt megtenniük. De nemsokára már a Beatricében voltam.

Még a Lugosival játszottál együtt, vagy 1981 elejétől voltál tag?

Még a Lacika ott volt, amikor én már képbe kerültem, de igazából már az új korszak tagja lettem. Színesebb lett az együttes. Jó volt. Csakhát nem volt időm kibontakozni, merthát ugye pillanatokon belül nem csak a hatóságok, de a szakma is maga közösítette ki a Beatricét. Illetve hát a ’81-es tatai értekezleten dőlt ez el, annak hátterében. Lényegében Erdősnek a műve volt ez az értekezlet. Tatán a Tóth Dezső miniszter-helyettesék már nem vették komolyan az Erdőst, de ő még próbálkozott feltolni magát, visszaszerezni valamit. Mondta a Beatricéről is, ha jól emlékszem, lehet olvasni is, azt hiszem a Hogyan készül a popmenedzserben is. Valahol leírja, hogy ők ott bemerevítettek a Bors elvtárssal, merhogy a Beatrice az egy fasiszta zenekar. És ezt meg is indokolta, hogy az Országos Rendező Irodában a bőrfotelen rá van írva, hogy Beatrice és alatta van a horogkereszt. Ami hát nyilvánvalóan hamis vád volt, meg kell hallgatni a dalszövegeket. Az hol fasiszta? Lényeg az, hogy próbálta magát visszaverekedni, de akkor már kijelölték számára ezt a kis magánkiadót, ahol a kedvenceit, a KFT-t, Neotont, érdekes módon az Európa Kiadót nyomhatta. De hát kicsit ez olyan volt, mint később az SZDSZ-ben a szerepvállalása.

Tudatos volt a zenei váltás a Beatricében 1981 elejétől, vagy egyszerűen az új tagság miatt alakult így?

Már 1980-ban váltani akart Feró, az új hullám akkor ezt diktálta. Persze nem szolgaian követni akarta az idők szelét, hanem irányítani azt.

Hogy volt a Beatrice megszűnte után a Backing Group korszak?

Ez elég érdekes volt, mert... igen... nehéz, nehéz kérdés. A lényeg az, hogy a tatai jegyzőkönyvhöz képest azért nem egészen úgy történtek a dolgok, mert az Erdős tett egy ígéretet – én úgy tudom -, hogy kiadják a Beatrice lemezt és a Benkő Laci volt megbízva vele, hogy mint közvetítő ember ezt intézze. Ez sem jött össze valamiért. Később ugye, amikor a szakma elhatárolta magát, illetve hát nem engedték a Ferót fellépni a '81-es hajógyárin, akkor lett végünk. Érdekes, erre a Hobó úgy emlékszik, hogy a Beatrice nem volt ott, hát én biztosan ott voltam.

Én is biztos vagyok, film is készült erről, és azon ott vannak a háttérben a tagok, csak nem játszottak.

Én úgy emlékszem, hogy a többiek ott voltak, én biztosan ott voltam, Feró is ott volt. A Bródy az például úgy nyilatkozott, hogy azért nem léphettünk fel, merthogy nem volt a Beatricének engedélye. Én úgy emlékszem, hogy engedélyünk ekkor még éppen volt. Hát a szakmát megkérték, hogy ne vállaljon fel minket. A Presser Gabi nagyon mosakodott, hogy „Ferókám nem kerültetek fel a plakátra és már nem tudunk mit csinálni, hát értsd meg, le van nyomtatva.”, meg „Mi sajnáljuk a legjobban.” Egy biztos, hogy a kulisszák mögött elintéződött, hogy a szakma ezek miatt a bizonyos mézesmadzagokért, hogy szakszervezet, vámmentességet kaptak, ugye akkor az engedélyezésbe való beleszólás, ezért elhatárolta magát úgymond az újhullámtól. És a Beatricétől. Tóth Dezső Tatán utalt a csirkedarálásra, amivel egyértelműen abban az időben a Beatricét azonosították. Miután a szakma ezt tette, bezáródott minden kapu.

Ezek után Ferót nem is láttam egy ideig. Úgy eltűnt. Összecsomagolt, eltűnt. Én azt hittem, hogy soha nem kerül elő. Bementem, mondom, akkor dupla, vagy semmi, akkor már nekem sem volt engedélyem egy idő után. Kaptam meghívásokat innen-onnan, próbáltam valahogy engedélyt szerezni. Csiga-Biga néven kérvényeztem engedélyt. Előtte azévben volt még a Beatricével egy nagyon botrányos ORI vizsgánk, amiből az következett, hogy én valószínűleg már soha az életben engedélyt nem kapok.

Amikor Korda György volt az elnök és ilyen kísérleti darabokat játszottatok atonálisan széthangolva, hogy Olajválság, meg Keleten a helyzet kulcsa?

Az. Előtte összefutottam a Csanády elvtárssal valahol az utcán, ő foglalkozott az engedélyekkel. Épp Nyugat-Berlinbe volt meghívásom. Beadtam egy engedélykérelmet, csatolva hozzá 30 mesének a szövege. Leírtam, hogy Halász Judit stílusában szeretnék játszani, mert megjavultam, megbántam bűneimet, mese-zenekart szeretnék csinálni. Na erre nagyon ideges lett, mert tudta, hogy itt újabb botrány készül, de kiküldte az engedélyt. Feró közben valahogy előkerült, de közben szanaszét ment a zenekar.

Bogdán elment a Solarisba, Miklóska zártosztályra került...

Ekkortól Backing Group néven a Rolls-szal közösen kezdtünk játszani, majd Bicigli (sic!) néven is, Csiga-Biga engedéllyel. A Bicikli neve talán a Bernáth Sanyinak egy performeszéből jöhetett. Az Egyetemi Színpadon csinálta. Egy biciklinek befűzött piros-fehér-zöld kreppapírt a küllői közé és valami olyasmi volt, hogy látszott, hogy ez a bicikli nem megy. Az istennek se akart menni. Bernáth Sanyival voltak Ferónak kapcsolatai, még a Fölöspéldány időszakból. Volt ő a Bizottságnak a második vezetője is.

Az első Bikini album grafikáját is ő csinálta.

Volt egy barátság köztük. Sőt ez sokáig tartott, ’87-ben, amikor nyugati turnén voltunk, akkor Bernáth Sanyi volt velünk, mint ilyen látvány. Hogy a nyelv ne legyen akadály, vetítés, füstgépet csinált orosz vasalóból papagájkalitkában.



Ez '87-ben a „Waszlavik és Feró Bécsben” című mutatvány volt?

Szerintem egy kicsit korábban volt. Ez a Velorexes. Igen, ez úgy keletkezett, hogy időről-időre jöttek, járkáltak ilyen nyugati menedzserek, és hát néha kiszúrták, nem azokat a zenekarokat feltétlen, amit a Hanglemezgyár preferált, hanem például a VHK iránt erősen érdeklődtek, egyáltalán az ilyen folkrock azért érdekes volt. Kormorán. Jött a francia TV, azt hiszem két felvétel is volt. Csináltam egy Bős-Nagymaros dalt abban az időben. Feró a Garázsban kiadta. Lényeg az, hogy jött egy ilyen bécsi menedzser és mondta, hogy kivinne engem három koncertre. Bécs, Linz, Graz. Namost a Bizottság közben szintén ment ki, valami galériában koncerteztek Németországban. Volt valami nagyobb hely Párizsban, és hogy... Pesten azért egy kicsit túl volt ez tálalva, „Bizottság világturné”, nem tudom, meg volt plakátolva az egész város. Lényeg, hogy a harmadik koncert közös lett volna Bécsben. És egyszer az ORI-ban benn vagyunk a Feróval és jön a Wahorn András, hogy figyelj, nagyon jó hírem van, most jövök Bécsből... hogy került ki, nem tudom, elég nehéz volt, valahogy kikerült. Most jövök Bécsből, mindent elintéztem helyettetek, pici változás van, mind a három koncert közös és a gázsi egyötödét tudjuk nektek adni. Köpni-nyelni nem tudtam és nem is mondtam semmit. Kérdeztem a Ferót utána, mit csináljunk? Azt mondta Feró: „Mondd le. Sehol se lesznek, te még mindig a színpadon leszel.” Ezt is csináltam. Lemondtam, írtam egy udvarias levelet, hogy hát sajnos most nagyon komoly itthoni elfoglaltságaimra tekintettel sajnos nem tudom ezt a három koncertet elvállalni, de hogyha felmerül tényleg egy komoly dolog, akkor nagyon szívesen állok a jövőben is rendelkezésükre. Eltelt egy év, és akkor egyszer küldött... namost közben lebukott, mert ilyen izé volt ez a szervező, ilyen, terjesztett valami anyagokat, és akkor már börtönben volt, de ő leszervezte ezt a koncertet, hogy a Bécsi Ünnepi Hetekre kaptam egy meghívást. Tényleg egy ilyen nagyobb szabású dolog volt a Maria Hilfer strasse végén volt egy nagy lovarda. Még Ferenc József építtette 5000 lónak. Iszonyú nagy lelátó, még egy repülő is bele volt így ferdén állítva. Azt hiszem itthonról az Art Deco volt még kint. Ilyen ipari zenét játszottak. Oda vittük ki a Velorexet.

A menedzser mindig piszkált minket, hogy valami feltűnő dolgot csináljunk, és mondom, mi a fenét? A végén az az ötletem volt, hogy hát a cirkuszosok csinálnak ilyet, hogy medvét visznek láncon körbe. Csináljunk egy ilyet. De mégis. Akkor egy autó kéne, jó keleti autó. Zaporozsec, Volga, Moszkvics. És akkor valaki mondta, nem a mi ötletünk volt, mer akkor már mindenkinek meséltem. Valaki mondta, hogy hülyék vagytok, vegyetek egy Velorexet. Az jó lesz sámánautónak is. Ja mer' közbe címet is kellett alakítani, mer nem volt a menedzser megelégedve semmilyen címmel. Éreztem, hogy valami nagyon provokatív címet akar. Félénken mondtam, hogy hát nekem van egy kicsit provokatívabb. Kelet és Összeurópai Rocksámán felkeresi Bécset a nyugati kultúra megtisztítása végett. Ez az! Ez az! És ez is lett a címe. Aztán a Velorexszel csináltam egy videoklippet és ez alapozta meg a '87-es nyugati turnét. Volt 13-14 koncert. 9 Németországban, majd a végén a Roskilde-i fesztivál. Abból lett később a Sziget fesztivál.

Feró is veled volt ekkor?

Igen, csak ott fordított volt a szereposztás, ő volt a látványember, nem úgy, mint én ekkoriban a Beatricében, vagy Schuster a P. Mobilban. A nyelvi akadályokat leküzdve egy remek színész volt. Mikor Roskildében megláttuk ezt a sokszínpados sátras fesztivált – a Rolling Stones egykori színpadi sátrát a nagyszínpad fölött 50.000 nézőtérrel...

Nagyszínpados produkció voltál?

Nem, a második sátor, a Zöld sátor az 5000 férőhelyes volt. De volt folksátor, újhullámos, meditációs, 14 kisebb-nagyobb színpad. Mint most a Szigeten. Mondja a Feró, ezt meg kellene otthon csinálni. 1991-ben meg is csinálta aztán, ez volt a Kelet-Európai Rockfesztivál a Hajógyári szigeten. A Demszkyék nyomására – aki valami fővédnök volt - Viszlát Iván fesztivál lett. Arra két tőkést szerzett, akik ezt pénzelték, a díszvendég a Frank Zappa volt. Ezzel nagyon nem értettem egyet, mert mindig abban voltam, hogy hát mi Közép-Európában vagyunk, és nem kell se jobbra, se balra, nem kéne se az oroszok, se az amerikaiak felé nagy engedményeket tenni. Ez a búcsúról szólt, hogy kimennek az oroszok. És akkor Feró behozza az amerikaiakat. Szirénázó autókon kék fénnyel hozták a Frank Zappát. Persze Zappa jó zenész, de mégis amerikai, ők lesznek az új Nagy Testvér. Rengeteget veszekedtem a Feróval e miatt. Feró első éve 1990-től SZDSZ-es volt. Aztán egy év után átment az MDF-be. És ezzel otthagyta ezt a bizonyos Kelet-Európai Fesztivált. De ott maradt a két tőkés, ment tovább a fesztivál, akkor már Sziget néven, beugrott a Müller Péter Sziámi Feró helyett.

Akkor talán ezért is hívják meg a Beatricét a Szigetre minden évben a különböző politikai irányultságaik ellenére. Mintegy tartoznak ezzel... Mondtad, hogy te csak ilyen színpadi látványosság voltál a Beatricében. Azért az 1981-es billentyűs korszak, abban zeneileg is fontos volt a tagságod.

Is, is. Benne voltam a szerzői gárdában is.

Mely számokat írtad te?

Meditáció II, Rendes ember, az Európa szvitbe is beledolgoztam.

Az Európa Miklóska koncepció volt, gondolom.

A koncepció, az mindig a Feróé volt.

De a zenei koncepció.

A Lajos zseniális zenész és zeneszerző volt.

Hogy működött a zene írása a Ricsében? Hozta valaki az ötletet és rádolgoztatok?

A Lajos volt a legnagyobb zseni, az biztos. Teljesen szabadon mozgott minden műfajban. Például a Nagyvárosi Farkas az egy boleró rejtetten.

Azt nem a Lugosi írta?

Én persze nem voltam ott, korai szám, de az a Lajos ötlete lehetett. A szólót persze írhatta a gitáros. A Lajosnak volt egy ilyen színházi mániája. Az volt a heppje, hogy a Jézus Krisztus Szupersztárt színpadra állítja. Ez volt az álma.

Ezt a Koronggal 1972-ben meg is csinálták, csak betiltották.

Tehát ez a musicales színházi vonulat. Nagyon jó dramaturg volt, és ezt a Feró pillanatok alatt felismerte és használták. Például a közönség-énekeltetés akkoriban nem volt divat.

Az Ó, a Beatrice például.

Igen. A Beatricében ez egy nagyon erős dolog volt, hogy nem egyirányú volt a koncert. Felelgettek a közönséggel, bevonták őket. Ez a musicales hagyományból jöhetett olyan értelemben, hogy az egész nagyon erősen meg volt dramatizálva. Úgy emlékszem, hogy ez a Lajoshoz kötődött. Sajnos, ahogy szokott lenni, ő egy zseni és egy őrült volt egyszerre. Gyenge idegzetű volt. Ezzel az Erdős vissza is élt. Elég rendesen.

A szövegeket csak Feró írta?

Általában igen.

Hogyan kerültél vissza ’86-87 körül a Ricsébe?

Folyamatosan külső tag voltam. 1982-től azonban már a saját dolgaimat is csináltam. Feró egyébként is a Bikini korszakkal eltávolodott a Beatricétől. Ekkor én nem voltam a közelében.

1981-82 körül az Erdős ugyan elmerült, de mégsem adták ki a Beatrice lemezt. Valamilyen értelemben még évekig fogni tudta a Ferót. Onnan gondolom, hogy eltelt még öt év, – bár már volt megint 1985-től Beatrice-szerű zenekara – mire megint Beatrice néven játszhattak. Ahogy a dal is mondja: 1987, a Beatrice újra él

Igen, 1986 körül még nem volt Beatrice név, hanem például Nagy Feró és a Kulturális Környezetvédők, vagy Nagy Feró és zenekara néven hirdették magukat.

Addig valamilyen értelemben még az Erdős markában volt még mindig. Visszahúzhatta.

1987-től viszont már csak mint mozgásművész vettél részt a Beatrice koncertjein. A Go-Go Boys-t ki találta ki?

Nem emlékszem, egy szimpla gegnek indult. Gépzenére ment, hát persze, merthogy a zenészek szerepeltek benne. Azt hiszem, a Feró ötlete lehetett.

Milyen típusú hangszeren játszottál 1981-ben? Milyen orgonád volt? A hangjából meg nem lehet mondani.

NDK-s orgona volt, saját építésű szintetizátor, és egy saját készítésű leslie. Ez szerepel a későbbi felvételeimen is. Volt később dobgépem is, azt hiszem egy pár rendőrcsizmáért cseréltem a Wahorn Andrással. Orosz dobgépem is volt, általában gagyik. Ma is egy nagyon egyszerű szintetizátort használok.

Megjelent egy furcsa maxi nagylemezed, a Global Shaman 1986 körül. Nagyon ritka album, úgy tudom 300 példányban nyomták ki. Mesélj erről.

Két számos lemez, furcsa, mert a két szám tulajdonképpen kislemez lehetne, de olyan széles barázdával nyomták, hogy nagylemez lett. Eszköztelen fehér borítóval, amolyan promóciós célból adták ki. A Feró ajánlott be a Boros Lajoshoz. Azt csinálták akkoriban, hogy felvettek zenei anyagokat, amit aztán nem adtak ki. Például a VHK-nak készültek ilyen felvételei, amit a Hanglemezgyárnak esze ágában sem volt kiadni. Nem nagyon értettük. Akkor jöttek épp vissza vendéglátós zenészek, mert ugye 6000 magyar zenészből mindig 100 élt meg Magyarországon, a többiek meg sehogy, vagy kint, nyugaton. Na szóval hazajöttek ezek a vendéglátósok, később Z’Zi labor néven alakultak zenekarrá. Boros Lajosnak nagy barátai voltak és ott nekik mutatta előttem, hogy hallgassátok már meg, hogy ez a népies hang ez igen. Ezt kellene nektek csinálni. Nem kéne nektek egy ilyen asszonykórus? És akkor később Veresegyházon lett, kész. Ennyi volt a magyarországi pályafutása ennek a lemeznek. De nem a Hanglemezgyár adta ki. A VHK németországi menedzserét nagyon érdekelte. Kért anyagot, mondtam, a Hanglemezgyárnál van felvétel. Megvette, legyártotta itt, és azt osztogattuk. Kint promóként.

Nagy mániám Feró Hamlet lemeze. Mesélj erről.

A lemez felvételeinél ott voltam, de úgy emlékszem, azon nem szereplek, vagy egy hangot nyomtam le? Nem tudom.

A borítón nem vagy feltűntetve.

A színpadi verzióba azonban két szerepet is viszek, én voltam a király szelleme és a színészkirály is. Élőben kb. egytucat előadás lehetett. Nem volt rossz, de nem lett teljesen kidolgozva. Remek ötletek voltak benne, népzenei alapú volt. Nagyon tetszett.

Zenéjét ki írta? Én a Miklóska keze nyomát érzem rajta.

Ezt nem tudom. Élőben a zenekar változott. Még a Pasqualle kezdte dobolni, utána a Kreutz Laci jött. Őt én hoztam a zenekarba a Bizottságból. Pillanatok alatt, néhány nap alatt tanulta meg kottából. Nagy zenei átjáróház volt akkoriban. Zsoldos Tomi vezényelte ekkor a háttérzenekart. Szerintem a Hamlet színpadi verzióiban a Miklóska Lajos nem játszott, de erre pontosan nem emlékszem. Az ötlet alapvetően a Feróé volt. A Borosnál kanyhaltak ki egy nagylemezt. A Hamlet Kecskeméten indult, akkor ott még a Jancsó volt a főnök, aztán lelépett nyugatra valami miatt és akkor ott leállt a Hamlet. Feró nagyon élvezte. A Rosenkrantz Guildenstern, a két összeesküvő közül az egyik orosz volt, a másik amerikai. Cheauschescu benne van elég keményen, az egyik szám román népzenei. Kicsit erdélyi. „Ma éjszaka fenn van és dőzsöl a király”, az Cheauchescu benne. Kérdezted, hogy a Miklóska írta-e, abba biztos vagyok, hogy az erdélyi ötleteket Feró hozta.

Tehát Feró a zenében is benne volt a Beatricében?

Amennyire tudott. Az biztos, hogy a Lajos elmenetele után nagyot zuhant a színvonal. Akkor már mindenki írt zenét... De Feró a koncertvezetésben volt a legerősebb. Koncertet senki úgy nem tudott Magyarországon. Minden koncertet megnyert. Egyszer bevallotta, hogy egy koncertet rontott el életében. Zseniálisan tudott bánni a közönséggel. Nagy mókamester volt, lehetett tőle tanulni...

Bálint Csaba (2011.05.22.) www.rockmuzeum.ini.hu


rovat lapozó


Még, még, még...




 

Ajánló









Ez is érdekelhet





Koncertek 2017. szeptember 20. és 2017. október 06. között:









Klipmánia