rockmuzeum.ini.hu

 Menü
· Főoldal
· Archívum
· Enciklopédia
· Hard.Fplanet.hu
· Hosszabb írások
· Impresszum
· Kereső
· MHW dbSearch
· Rovatok
· Szavazógép

 Nap cikke
A legolvasottabb cikk ma:

Cheap Trick - We're All Alright! (2017)

 Látogatottság
Összesen
86629337
találatot kaptunk az oldal indítása óta: 2003. július

 Hang-Súly


 Vásárolj!
Bálint Csaba - Beatinterjúk I.

Majnik László - Barázdák között


 Peter Gabriel: 2004. május 15. - Budapest Sportaréna

Koncertbeszámolók

Nemrég jelent meg a Peter Gabriel - Growing up Live (DVD). - És lőn csoda. Ezért a csodáért köszönet jár a szervezőknek, és nagyon szomorú vagyok. Tökéletesen jellemző hazánk zenei kultúrájára, hogy erre a csodára egy 2/3 háznyi ember volt kíváncsi. Ráadásul nagyon sok külföldi vendég nézővel. Szégyen és gyalázat! Mert olyan magas színvonalú koncertet láthattunk, hogy ilyen színvonal még nem járt hazánkban. Az 1950. február 13-án , Londonban született művész 1966. és 1974. között meghatározója volt a Genesis nevű art / prog rock formációnak. ( Peter Gabriel nélkül nincs genézis (Genesis biográfia), Peter Gabriel – Életrajz és UP . ) A progresszív zene csúcsának számító "Lamb Lies Down On Broadway" lemez után eldöntötte, hogy szóló pályára lép. 1977-ben jelentette meg első, saját nevét viselő albumát.

Mióta zenél azóta képviseli a műfajt, zenéjét mindent elérve, amit zenész elérhet. Grammy díjjal, a műfaj helyét meghatározó filmzenékkel (Alan Parker: Madárka (Birdy), Martin Scorsese: Jézus utolsó megkísértése (The Last Temptation Of Christ), és POP slágereknek számító dalokkal egyaránt építette az értelmiségi zenei kultúrát. Már mindent elért. Nélkülöz minden sztársággal járó felemásságot. Kedves, és szolgálatkész. Az egyik legnagyobb egyénisége korunk zenéjének. Az átkötőszövegek jó részét mindig a koncert helyszínének nyelvén mondja. Kezében tartja produkciójának minden részletét. Jellemző rá, hogy még arra is figyel, hogy koncertjein a securitysek is kedvesebbek legyenek. Hatalmas technikai vírtuózitás jellemzi koncertjeit. Kör színpad, a megszokott fény show duplája (vagy triplája), High-End minőségű megszólalás. Humanitárius misszió.



(A jegy nagyításához kattints IDE)

Ez az ember és csapata ( David Rhodes gitár, Tony Levin basszusgitárk, Ged Lynch dob, Richard Evans mandolinon és fúvós hangszerek, Rachel Z - szintetizátor, és Peter Gabriel lánya, Melanie a háttérvokál.) látogatott el hozzánk. Szombat volt, mégsem telt meg a Sportaréna. Ez ma hazánk zenei érdeklődése. El kellene gondolkodni az okokról, kedves média kutatók, média "készítők"!

Ő elhozta azt, amivel a világot járja. Nem próbált spórolni a hanggal, vagy a fénnyel. Világszínvonal felettit hozott. Egyedi technikai barvúrokat. Nagy slágereket és itt elsőként előadott dalt. Személyes muzsikát, ami mindenkinek személyesen szólt. Tőle - Nekem. Tőle - Nektek. Mindenkinek és csak Neked, Nekem! Aztán továbbment Prága, Nürnberg, Hannover, Hamburg és Karlsruhé következik és meg fogja tanulni a "gyekujem"-et, ahogy megtanulta a "koszonom szepen"-t, és felolvassa majd csehül is, hogy "eljott az ido, hogy felemeljuk szavunkat a haboru ellen".

Ez ő. Szerencsére nem változik. Minden segély koncerten feltűnik. Ott 1988-ban a Human Rights Now! turnén ugyanúgy, mint elénekelte nemrég a "Biko"-t Nelson Mandela zárkaszámát viselő dél-afrikai AIDS koncerten.

Gabriel a csúcson van! Zenei hatására jellemző, hogy a ma legsikeresebb prog metal dobos Mike Portnoy hordja turné pólóját, de a nemsokára hazánkba érkező Queensryche énekese Geoff Tate szóló lemezén is nagyon kihallani, hogy hallgatja albumait. Hazánkban, többek között Ákos nyilatkozza, hogy nagy hatással van rá. (Bár szerintem neki ennél több köze nincs a művész stílusához.)

A képeket Bogyó2 készítette (Forrás az index aktuális topicja, vagyis katt IDE! )


A koncerten elhangzott dalok, alias set list: Here Comes The Flood, Darkness, Red Rain, Secret World, White Ashes, Games Without Frontiers, Burn You Up Burn You Down, Downside Up, The Tower That Ate People, More Than This, San Jacinto, Baby Man (új dal), Digging In The Dirt, Growing Up, Solsbury Hill, Sledgehammer, Signal To Noise, Ráadás: In Your Eyes, "Father, Son"

Mondhatnám, hogy nekem is hiányzott a koncertről a "Come talk to me", vagy a DVD-ről a "The Barry Williams Show" elképesztő látványossága. Vagy, hogy talán kétszer megcsuklott Peter hangja, vagy játszahatott volna tribute Genesis dalokat. De minek tenném. Inkább azt írom, hogy a Zorb-bal milyen jópofán hadakozott David Rhodes. És bár elég rossz helyen ültem, mégis tökéletes hangosítást kaptam.


Úgy gondolom, hogy ez volt a leg látványosabb, legjobb koncert, amin eddigi életemben voltam. Úgy gondolom, hogy ezt csak maga Gabriel tudja majd csak fokozni. Ez nem metal, vagy még nem is progresszió. Ez túlmutat az ilyen stílusú besorolásokon. Pop zene és rock zene egyben. Ha akarom álságosan populáris, de ha akarom előremutatóan XXI. századi progresszív rock. Úgy gondolom, hogy nem lehet semmihez sem hasonlítani. EZ ZENE. Nyugalmat, érzelmeket, intuíciókat, élményeket, érzelmeket sugárzó muzsika. Van benne némi cirkuszi látványosság, sok színházi elem, de ezek nem magamutogatóan, felszínesen jelennek meg. Nem önmagukért valóak, itt mindennek szerepe és jelentése van. Ez a zenére és látványra is igaz. A zenében sincsenek hosszú improvizatív elemek. Nincsenek hosszú szólók. Nincsenek elementálisan virtuóz betétek. Dalok vannak, amiben mindenki megtalálja a helyét. Tony Levin , a világ egyik vezető basszere ugyanúgy "tövig" benne van, mint David Rhodes néha Reggae-t idéző gitártémái.


Ha ezek után még arra gondol valaki, hogy mit akar ez az "öreg ember", és hogy valami "extrudált" dalhalmot hozott hozzánk, annak a kérdéseire jól válaszolt Peter azzal, hogy betette a műsorába "Baby Man" című új dalát. Persze zeneileg még nem volt kiforrva a dal, de bebizonyította vele, hogy nagyonis élő a zenéje. Szerencsére új dalokban gondolkodik. Biztos vagyok benne, hogy még nagyon sok lemezt fog készíteni, amik legalább olyan (minden tekintetben) művészi magasságokban lesznek, mint az eddigi produkciók. Mire gondolok? Az UP bookletjének művészi fotóira és grafikájára, és első sorban zenéjére. A "videoklip", mint műfajt meghatározó klipjeire. Vezető humanitárius zenészi politikájára.

Big THX Peter! Nice to See You! Welcome and Good Bye from Hungary!

--------------

Néhány cikk a témában:

--------------

Peter Gabriel csúcsformában

Forrás: magyarhirlap.hu

Az európai rockzene egyik élő klasszikusa, Peter Gabriel koncertezik holnap este a Budapest Sportarénában. A Genesis együttes egykori frontembere Up című tavalyelőtti stúdiólemezének dalaival járja a világot, de három és fél évtizedes pályafutásának korábbi nagy slágereit is bizonyára előadja.

Peter Gabriel – aki éppen tegnap, május 13-án ünnepelte ötvennegyedik születésnapját – ezekben a hetekben fáradhatatlanul járja Európát. Ma este a bécsi Stadthalléban lép fel, a holnapi budapesti koncert után Prágában, Nürnbergben, Hannoverben, Hamburgban és Karlsruhéban folytatódik a turné. A következő egy hónapban a brit énekes-zeneszerző a többi között Zürichben, Brüsszelben, Athénban, Lisszabonban és szülőhazája több városában is színpadra lép: a londoni Wembley stadionban például június 8-án koncertezik. Kísérőzenekarában régi, kipróbált muzsikusok játszanak: David Rhodes gitározik, Tony Levin basszusgitározik, Ged Lynch dobol, Richard Evans mandolinon és fúvós hangszereken játszik. A billentyűs instrumentumokat egy fiatal amerikai hölgy, Rachel Z kezeli, a háttérvokált pedig Peter Gabriel lánya, Melanie is erősíti. Másik lánya, Anna is bekapcsolódott a turné munkálataiba: épp a napokban jelent meg az általa rendezett Growing Up On Tour: A Family Portrait című DVD, amely bepillantást enged a koncertkörút kulisszái mögé. Gabriel az előzenekarokat is személyesen választotta ki: a Budapest Sportarénában fél nyolckor a Sizer Baker nevű liverpooli rockbanda kezd, majd jön a mauritániai Daby Touré, aki az afrikai tradicionális folklórt ötvözi modern ritmusokkal. Peter Gabriel és társai a tervek szerint fél kilenckor csapnak a húrokba, s a koncert 140-150 percig tart.

Gabriel mai konszolidált külsejét látva nehéz elképzelni, hogy amikor gimnazistaként létrehozta első zenekarát, a Garden Wallt, általában hosszú lebernyegekben, gyöngyökkel és virágokkal ékesítve lépett színpadra. A rövid életű Garden Wall után a hetvenes évek elején jött a Genesis, a brit rockzene egyik legnagyobb hatású csapata, melyben olyan kiválóságokkal játszott együtt, mint Phil Collins, Tony Banks és Michael Rutherford. Peter Gabriel a hetvenes évek közepén önállósította magát, miközben jótékonykodásra is maradt ideje az Amnesty International, Nelson Mandela és a kurd menekültek érdekében...

-------------

Budapestre készül Peter Gabriel

Forrás: mti.hu/rockhalo

Május 15-én este a Budapest Sportaréna vendége lesz egy brit rocklegenda, az 54 éves Peter Gabriel. Több hangszeren játszik, kitűnően énekel, zenét szerez, szöveget ír és a Genesis tagjaként iratkozott be a rock történetébe. Szólóban fokozta a tempót, listavezető dalokat írt és adott elő, Grammy-díjakat nyert. Minden fellépése élményszámba megy.

Nem először látjuk-halljuk élőben Budapesten: fantasztikus sikert aratott 1988 szeptemberében az Amnesty International világkörüli koncertjének itteni állomásán. Peter Gabriel a Genesis után új utakat keresett és talált. Közel tíz évig zenélt a Genesisszel, amelynek ő volt a szellemi vezére. A fellépéseken eleinte csak fehérre mázolta be arcát, majd egyre különösebb álarcban, öltözékekben jelent meg a nézők előtt. Peter Gabriel nemcsak elénekelte, de el is játszotta a számaikat. A Genesis számára nagy veszteség volt távozása, de a világ egyik legjobb zenekara túlélte a szakítást.

Peter Gabriel új erőre és díjakat kapott: a Genesises egyetlen Grammy-díját idővel további néggyel gyarapította. Első szólólemezein csak saját neve szerepelt. Az elsőt 1977-ben, 26 évesen jelentette meg, Robert Fripp gitáros és Tony Levin volt a közreműködő. A Melt albumról a Biko volt legismertebb dala, amely az 1977-ben meggyilkolt dél-afrikai békeaktivistának állított emléket. Peter Gabriel indította el a WOMAD - World of Music, Arts and Dance fesztiválsorozatot, amely Magyarországon is fontos szerepet tölt be. Tíznél több szólólemeze és jó néhány válogatása jelent meg. Sikerei ellenére csak a nyolcvanas évektől kezdte begyűjteni a Grammy-díjakat.

So című lemezéről Sledgehammer című dalának klipje minden idők legjobb videoklipjei közé került a VH1 zenés tv-csatornán. Dolgozott más énekesek lemezfelvételein, filmzenét írt, együttműködött emberjogi szervezetekkel. Néhány éve megalapította a Moon Clubot, ahol rajongói megtalálhatják a vele kapcsolatos friss híreket.

A Multimédia Concerts vendégeként érkező Peter Gabriel koncertjére a jegyeket a Ticketpro hálózatán árusítják. A koncertszervezők tájékoztatása szerint a művészt, a zenészeket és a menedzsment tagjait három luxusfurgon szállítja majd, amelyet a színt és típust előre egyeztetve rendeltek meg. A zenekari produkciót 13 kamion szállítja, s ebben még nincs benne a koncerten árusítandó pólók és szuvenírek kamionja. (Összehasonlításul: Pink 7, a Rolling Stones és a U2 52, a Kiss 17 kamionnal utazik.) A hang- és fénytechnika felhúzását a tetőre és a színpad építését egy időben végzik. Egy átlagos nemzetközi produkció a fénytechnikára körülbelül 3-szor 400 ampert használ, Peter Gabriel produkciója 3-szor 1000 ampert "vet be".

-------------

Peter Gabriel nőt is rendelt az öltözőbe

Forrás: velvet.hu

Szombaton lép színpadra a Budapest Sportarénában a Genesis egykori frontembere, Peter Gabriel. A brit rocklegenda igen szerény igénylistával állt elő a szervezőknek: a masszőr mellett zuhanyzót, és füstölőket kért az öltözőbe, a stábnak meg törölközőket.

h i r d e t é s

Május 15-én, este nyolckor lép fel a Budapest Sportaréna színpadán a Genesis egykori frontembere, Peter Gabriel. Az énekes-zeneszerző - aki egyébként május 13-án ünnepelte ötvennegyedik születésnapját - a Still Growing Up turné következő államosaként látogat Budapestre, ahol többek között legutóbbi Up című stúdióalbumának dalait adja elő. A holnapi koncert után Prágába utazik, ahol 17-én ad koncertet, azután Nürnbergben, Hannoverben és Hamburgban lép színpadra. A Grammy-díjas angol rockzenészt a lánya is elkíséri a fellépésekre, Melanie ugyanis vokálosként erősíti édesapja kísérőzenekarát.

Nem akaszt ki senkit

Peter Gabriel a jelek szerint nem tartozik azon előadók közé, aki abszurd kívánságokkal keseríti meg a szervezők életét - Jennifer Lopez például egy alkalommal több száz fehér liliomot rendelt a szobájába, meg speciális lepedőt ahhoz, hogy álomra hajthassa a fejét - ugyanis igencsak szerény igénylistát tárt eléjük. Mindössze egy nagyméretű, megvilágított tükröt, ülőgarnitúrát, és szőnyegborítást kért, valamint füstölőket és külön az öltözőből nyíló zuhanyzót igényelt. Viszont kikötötte, hogy a légkondicionálás hőfoka a helyiségben nem haladhatja meg a 28 Celsius fokot.

Relaxál a szünetben

Gabriel óhajára a koncert alatt egy tapasztalt masszőr is rendelkezésére fog állni. Vele kapcsolatban az volt a legfontosabb kikötés, hogy mindenképp nő legyen, de a zenész azt is külön kérte, hogy az illető hölgy ne sportmasszázsra, hanem lazító, relaxáló masszázsra szakosodott masszőr legyen.

A stáb csak 200 darab, minimum 70 x 50 cm méretű, vadonatúj, beavatott, világos színű törölközőre tartott igényt.

Türelmes szekuritisek

Peter Gabriel személyes attitűdjére nagyon jellemző az, hogy a "technical rider"-nek hívott valamennyi technikai és egyéb igényt tartalmazó forgatókönyvben külön fejezetet szentelnek annak, hogy a biztonsági embereknek a közönséggel, minden esetben udvariasan és nyugodt hangnemben kell kommunikálniuk. Gabriel ugyanis nagyon fontosnak tartja, hogy a közönség a koncert alatt maximálisan elégedett legyen. Személyesen hagyja jóvá a technikai specifikációk és fotók alapján azt, hogy melyik koncertteremben hajlandó fellépni, és amelyik nem üti meg az általa felállított mércét - amelyben jelentős szerepe van a közönség kényelmének - ott visszautasítja a fellépést.

-----------

Peter Gabriel
Budapest Sportaréna, május 15.

Forrás: sugo.hu

2002 fényes esztendő volt a Peter Gabriel-rajongók számára. Nemcsak hogy feljavított hangminőségben vehették birtokba az egykori Genesis-vezér negyedszázados szólókarrierjének összes albumát, de két új kiadványt is kaptak: a Rabbit Proof Fence című ausztrál film zenéjét, illetve a már csaknem egy évtizede várt Up című új sorlemezt is. Az örömük azonban akkor lett teljes, mikor az énekes újra turnéra indult - hiszen nem nagyon akad olyan előadó a rocktörténelemben, aki nála invenciózusabban használja ki a színpad adta lehetőségeket.

Hirdetés

Az 1950. május 13-án Londonban született Peter Gabriel 18 évesen már túl volt első Genesis-kiadványán, 25 évesen (a zenekar csúcslemezének számító The Lamb Lies Down On Broadway turnéjának végeztével) pedig már magán a Genesisen is. Progresszív rock, art-rock, rockszínház - a bizarr maszkok, kosztümök és effektek arzenálja mögé bújó Gabriel forradalmasította a könnyűzene és a társművészetek kapcsolatát, hogy aztán szólóban a semmiből újra felépítse karrierjét, a színpadi külsőségekből drasztikusan visszavéve (emlékezzünk csak 1987-es budapesti koncertjének - a katarzisból le mit sem vonó - puritanizmusára), az innovációt és extravaganciát inkább a különféle egzotikus zenei fúziókra meg az úttörő videoklipekre koncentrálva. Miután a négy remek címnélküli nagylemezt (1, 2, 3, 4) követő 1986-os So idejére így is sikerült sokszorosan meghaladnia korábbi sikereit, a ‘92-es Us album turnéjára már ismét felturbózta a színpadi show-t - Robert Lepage kanadai rendezőzsenivel közös koncepció szerint, akárcsak most, egy évtizeddel később. A 2002-2003-as turnét dokumentáló Growing Up Live DVD-ről már tudható, mi vár minket a budapesti koncerten (úgyhogy aki meglepetést akar, ne olvasson tovább!!): az aréna közepére elhelyezett kör alakú multifunkciós színpad, az átlátszó óriásgömb, a plafonjáró szerkezet, a világító zakó, a bicikli, a csónak, az elsőrangú kísérőzenekar a hűséges Tony Levin basszusvirtuóztól az énekes lányáig, a vokálozó Melanie Gabrielig - no meg persze maga a fátyolos hangú mester és a Solsbury Hilltől a Sledgehammeren át a millenniumi OVO projekt és az Up album kulcsdalaiig terjedő mintegy 140 percnyi hibátlan repertoár.

-----------------

Peter Gabriel vizitel

Forrás: nol.hu

NSZ • 2004. május 15. • Szerző: J. B. Sz.

Tizenhárom kamionnyi felszereléssel vizitel Peter Gabriel ma este a Budapest Sportarénában. Az ötvennégy éves, Grammy-díjas angol rockzenész, zeneszerző és szövegíró előtt „kiválasztottjai”, Da-by Touré és a Sizer Baker melegítik a közönséget.

A tizenhét kamion még nem világszám, hisz ezzel a Genesis egykori énekese csak a középmezőnyben foglal helyet. (Az igazán gigantikus buliban gondolkodó Rolling Stones vagy U2 felszerelését általában ötven kamion fuvarozza.) De hogy nagyszabású show lesz a sportarénában, az Gabriel eddigi fellépéseit ismerve biztosra vehető. A Budapesten bevetett technikáról és a világításról elöljáróban annyit lehet tudni, hogy Gabriel előadása egy átlagos nemzetközi produkció energiaszükségletének több mint a duplájával dolgozik.

A látványelemek mellett persze legalább ilyen fontos lesz a zene. Az elsősorban a hetvenes-nyolcvanas években aktív popikon hosszas kihagyás után jelentkezett 2002 őszén új lemezzel, és az Up! kritikai és közönségsikere nyomán újra világ körüli turnéra indult. Ennek során bejárta az Egyesült Államokat, Kanadát és Európa jó részét, és most végül Budapestre is ellátogat.

A kurrens produkció több egyszerű lemezbemutatónál, jól mutatja ezt a tavalyi milánói fellépésről megjelentetett Growing Up DVD. A show akkor amolyan Gabriel Best of volt, ahol az első nagy önálló sikerdaltól (Slosbury Hill) és a klasszikus Gabriel-slágerekből (Red Rain, Sledgehammer, In Your Eyes, Don’t Give Up) éppúgy szemezgettek, mint a visszatérést jelentő Up!-ról.

Az előzenekar kiválasztását sem bízta Gabriel a menedzsmentre, illetve a turnészervezőkre, hanem maga döntött úgy, hogy színre lépése előtt a mauritániai Daby Tourénak és az angol Sizer Bakernek ad félórányi bemutatkozási lehetőséget.

----------------

Két családdal jön Peter Gabriel

Forrás: Blikk, 2004-05-09

Budapest - "Nekem is bevált a családtagok alkalmazása" - nyilatkozta Peter Gabriel 26 állomásos európai turnéjának kezdetén, mivel Melanie (28) nevű lánya vokalistaként, Anna (30) pedig videodokumentátorként működik közre a brit világsztár koncertkörútján.

Anna Gabriel turnéfilmje már elkészült, és a bulikon hozzá is lehet férni, de a hírek szerint a Genesis egykori énekesét új családja is elkíséri a július végéig tartó koncertkörútra. Gabriel és Meabh Flynn két éve esküdött, Isaac nevű fiuk is ennyi idős, akárcsak az Up című albuma.

"Komor témákkal foglalkoztam a lemezen, de valahogy ettől fényesebb az életem" - mesélte a Sledgehammer című sláger atyja, aki mostohabátyja halálát is feldolgozta a dalokban, amelyekre látványos koncertjei is épülnek. "A turné 2002 novemberében kezdődött, de meghosszabbítottam, hogy olyan városokba is eljussak, amelyeket elhanyagoltam" - nyilatkozta Gabriel, aki jövő szombaton mutatja be a Budapest Sportarénában pazar programját. Többek között gömbben sétál, és fejjel lefelé biciklizik (a lányával) a küz-dőtér közepén álló, kör alakú színpadon, amelyet a zseniként tisztelt Robert LePage tervezett, akárcsak tíz éve, amikor a kétszeres családfő utoljára turnézott.

-----------------

BIOGRAPHY

One of very few performers to emerge from a full-blown '70s art-rock group and become a critical favorite, Peter Gabriel (born February 13, 1950, England) is a remarkably creative singer and songwriter whose dedication to music of all forms--particularly world music--ranks among the very highest. From 1966 through 1974, Gabriel was the lead singer of Genesis, and with his animated, theatrical style established himself as the most charismatic frontman of the progressive rock era. Upon his departure from the group following 1974's The Lamb Lies Down On Broadway, many expected his solo career to simply echo his earlier work; instead, Gabriel shifted into an experimental pop mode and aligned himself with several of the U.K.'s most admired members of the rock avant-garde. Displaying marked artistic growth which each successive release, the singer was wise enough to take advantage of the growing importance of rock video and--even wiser--never forget that all great pop songs need distinct melodic hooks. With his artistic ambitions running closely parallel to his considerable songwriting talents, Peter Gabriel has recorded some of the most distinctive and revelatory pop music of the last 25 years.

Gabriel's 1977 solo debut, Peter Gabriel, was the first of three consecutive albums by the singer to bear that name; the fourth was titled Security by Geffen Records upon its 1982 U.S. release, but internationally stands as his fourth eponymous set. "I thought it would be like a magazine cover," he explained later, "something like Time or Newsweek. You have the same format and the same logo, only a different picture. Sort of like, 'Well, who's on the cover this year?...The only difference is I'm on the cover every year." Where Genesis's lyrics had often taken focused on mythological and fantasy-based concepts, Gabriel's own seemed much more reality-oriented, often shaded with a subtle but noticeable apocalyptic tinge. "Home Sweet Home" from his second album, for example, was based on a newspaper account of a young British mother who leapt to her death from her high-rise apartment, holding her baby in her arms.

It may forever be to Atlantic Records' regret that the company refused to issue Gabriel's third album in 1980; though they had deemed it too non-commercial, Mercury Records didn't--and when that company finally released it, the album was the singer's first to crack the top 40. Fueled by the radio hit "Games Without Frontiers," a top 5 hit in Britain, the record also featured "Biko," Gabriel's homage to murdered South African activist Steven Biko, which has since been covered by Simple Minds and Robert Wyatt and become one of the singer's signature tunes. Gabriel's ascension to the mainstream continued with 1982's Security, which boasted his first ever U.S. top 30 hit, "Shock The Monkey," a compelling song that became an MTV standard due to its remarkable video, one of the genre's finest. By the next year, Plays Live--a double-LP concert set recorded on the singer's 1982 North American tour--served as a fine retrospective of Gabriel's career to that point, and allowed him to move on to other, more esoteric concerns.

With the 1984 soundtrack to Alan Parker's film Birdy, the singer made a bold artistic move that essentially signaled a new phase of his career. Bearing a notation on its back cover reading, "WARNING: This record contains re-cycled material and no lyrics," the album was a fascinating combination of older material that Gabriel had pilfered from his back catalog, remixed without the vocals, and combined with a few new instrumental tracks. It was one of the first indications that the singer was shifting his critical attention to sound, rather than simple songs. So, officially the first Peter Gabriel album bearing a title, remains the singer's all-time bestseller, a triple-platinum collection highlighted by the singer's number one hit "Sledgehammer," the top 10 hit "Big Time," and "In Your Eyes." His most fully realized work, So blended the danceable pop of his hits with soft, melodic material such as "Mercy Street," dedicated to poet Anne Sexton, and "Don't Give Up," which prominently featured singer Kate Bush. It sold over 5 million copies worldwide, and became Gabriel's last pop album for over six years.

In the period that followed, the singer put his rock star career on the back burner and became involved in an extraordinary number of activities centering on music and political issues, including Amnesty International (he was part of its 1988 Human Rights Now! tour), and further work with WOMAD (World Of Music Arts And Dance)--which he co-founded in 1980, and with whom he established his Real World Records world music label in 1989. And though he stopped making pop records, Passion, his beautiful, sonically adventurous 1989 soundtrack to Martin Scorsese's film The Last Temptation Of Christ, won a well-deserved Grammy in 1989.

In 1992, Gabriel made his long-awaited return with Us, and found himself in such demand the album debuted on the charts at number two. While tracks such as "Digging In The Dirt" were being played hourly on MTV, he lined up the first American WOMAD concert tour; headliners on the 10-city tour were typically eclectic, including Crowded House, P.M. Dawn, Ziggy Marley, Sheila Chandra, the Drummers Of Burundi, and Russian folk artists the Terem Quartet. Also performing, of course, was Gabriel himself--who had brought Sinead O'Connor along on the tour to provide accompanying vocals (she contributed to Us's "Blood Of Eden") and sing her own material. "There is more 'world music,' as it is known, here than in other countries," Gabriel told the Los Angeles Times at the time, "yet it's more segregated than in any other country I can think of."

Following 1994's tour-documenting Secret World Live set, Gabriel's involvement in multimedia grew, resulting in several highly lauded interactive projects, and the fascinating Ovo project, featuring music he'd composed for Britain's Millennium Dome Show. In 2002, Gabriel produced the soundtrack for the film The Long Walk Home and finally--after what seemed an interminable delay to fans--Up, his official "follow-up" to 1992's Us. A highly theatrical show accompanied the album's release and was warmly received by critics--most of whom continue to see Peter Gabriel as that rare artist to whom commercial success simply matters less than personal satisfaction.

This Biography was written by Dave DiMartino

-----------

b. 13 February 1950, London, England. After seven years fronting Genesis, Gabriel tired of the extensive touring and band format and went solo in 1975. Until the release of 1983's Peter Gabriel Plays Live, his solo albums for Charisma Records were all called Peter Gabriel. His 1977 debut included the track "Solsbury Hill", a metaphorical account of his split from Genesis, which made the Top 20 in the UK. The album charted in the UK Top 10 and the Billboard Top 40 and Gabriel began his solo touring career in the USA, expressing a nervousness of facing his home country audiences. Unlike his earlier extravagant, theatrical presentations, he favoured minimalism and often played shows in a plain boiler suit. Robert Fripp was brought in as producer for the second album, which made the UK Top 10. The album contained chiefly introspective, experimental music, but healthy sales figures were encouraging. However, Atlantic Records refused to distribute his third album in the USA, claiming its maudlin nature would mean "commercial suicide". Mercury Records stepped in and with Steve Lillywhite's disciplined production the striking collection was far from the flop Atlantic feared, narrowly failing to break into the Top 20 (the album topped the UK chart). "Games Without Frontiers" was a UK Top 5 hit and the track "Biko", about the murdered South African activist Stephen Biko, became an anti-racist anthem.

Continuing his deliberated approach, his fourth album, given the full title of Peter Gabriel (Security), was not released until 1982 and appeared to be hinting at a more accessible approach, tempering the third album's dense electronic production values with African and Latin rhythms. The album was distributed by Geffen Records in the USA, and a German-language edition was also released. In 1985, Gabriel composed the haunting soundtrack to the Alan Parker movie, Birdy. The journey to complete commercial acceptance was finished in 1986 with his Virgin Records debut So. The album contained the hit single "Sledgehammer" (US number 1/UK number 4), which was supported by a pioneering, award-winning video featuring puppetry and animation. He was celebrated as an artist whose work was popular without being compromised. A duet with Kate Bush, "Don't Give Up", also lifted from So, became a UK Top 10 hit in November 1986.

Throughout the 80s, Gabriel dedicated much of his time to absorbing world music and in 1982 inaugurated the WOMAD (World Of Music And Dance) Festival. He also became heavily involved in Amnesty International and recorded with Senegalese star Youssou N'Dour. The pair toured the USA under the banner of "Conspiracy Of Hope' and raised money for Amnesty. He invited musicians from all over the world to record at his luxurious self-built Real World studios in Bath and incorporated many non-Western ideas into his own music. In 1989, Gabriel was commissioned to write the score for Martin Scorsese's The Last Temptation Of Christ. Virgin Records, now the owners of the Charisma back-catalogue, released a greatest hits collection in 1990, Shaking The Tree: Sixteen Golden Greats. The title track was written by Gabriel with N'Dour and was included originally on N'Dour's album, The Lion. Although 1992"s Us fell short of the high standard set by So, it put Gabriel back in the public eye with a series of outstandingly creative videos for singles such as "Steam" (a UK number 10 hit), "Digging In The Dirt", and "Kiss That Frog".

In 1999, Gabriel was commissioned to contribute music and act as musical director for the Millennium Dome show in London. The soundtrack was released the following year on the Ovo album. Gabriel's next project was the soundtrack to Australian film The Rabbit-Proof Fence, released in June 2002. His brand new studio album, Up followed three months later to mixed reviews and disappointing sales in the UK.

-----------

13 February 1950, London, England. After seven years fronting Genesis, Gabriel tired of the extensive touring and band format and went solo in 1975. Until the release of 1983's

Peter Gabriel Plays Live, his solo albums for Charisma Records were all called Peter Gabriel. His 1977 debut included the track "Solsbury Hill", a metaphorical account of his split from Genesis, which made the Top 20 in the UK. The album charted in the UK Top 10 and the Billboard Top 40 and Gabriel began his solo touring career in the USA, expressing a nervousness of facing his home country audiences. Unlike his earlier extravagant, theatrical presentations, he favoured minimalism and often played shows in a plain boiler suit. Robert Fripp was brought in as producer for the second album, which made the UK Top 10. The album contained chiefly introspective, experimental music, but healthy sales figures were encouraging. However, Atlantic Records refused to distribute his third album in the USA, claiming its maudlin nature would mean "commercial suicide". Mercury Records stepped in and with Steve Lillywhite's disciplined production the striking collection was far from the flop Atlantic feared, narrowly failing to break into the Top 20 (the album topped the UK chart). "Games Without Frontiers" was a UK Top 5 hit and the track "Biko", about the murdered South African activist Stephen Biko, became an anti-racist anthem.

Continuing his deliberated approach, his fourth album, given the full title of Peter Gabriel (Security), was not released until 1982 and appeared to be hinting at a more accessible approach, tempering the third album's dense electronic production values with African and Latin rhythms. The album was distributed by Geffen Records in the USA, and a German-language edition was also released. In 1985, Gabriel composed the haunting soundtrack to the Alan Parker movie, Birdy. The journey to complete commercial acceptance was finished in 1986 with his Virgin Records debut So. The album contained the hit single "Sledgehammer" (US number 1/UK number 4), which was supported by a pioneering, award-winning video featuring puppetry and animation. He was celebrated as an artist whose work was popular without being compromised. A duet with Kate Bush, "Don't Give Up", also lifted from So, became a UK Top 10 hit in November 1986.

Throughout the 80s, Gabriel dedicated much of his time to absorbing world music and in 1982 inaugurated the WOMAD (World Of Music And Dance) Festival. He also became heavily involved in Amnesty International and recorded with Senegalese star Youssou N'Dour. The pair toured the USA under the banner of "Conspiracy Of Hope' and raised money for Amnesty. He invited musicians from all over the world to record at his luxurious self-built Real World studios in Bath and incorporated many non-Western ideas into his own music. In 1989, Gabriel was commissioned to write the score for Martin Scorsese's The Last Temptation Of Christ. Virgin Records, now the owners of the Charisma back-catalogue, released a greatest hits collection in 1990, Shaking The Tree: Sixteen Golden Greats. The title track was written by Gabriel with N'Dour and was included originally on N'Dour's album, The Lion. Although 1992"s Us fell short of the high standard set by So, it put Gabriel back in the public eye with a series of outstandingly creative videos for singles such as "Steam" (a UK number 10 hit), "Digging In The Dirt", and "Kiss That Frog".

In 1999, Gabriel was commissioned to contribute music and act as musical director for the Millennium Dome show in London. The soundtrack was released the following year on the Ovo album. Gabriel's next project was the soundtrack to Australian film The Rabbit-Proof Fence, released in June 2002. His brand new studio album, Up followed three months later to mixed reviews and disappointing sales in the UK.




 
Kapcsolódó linkek
· Adatok: Koncertbeszámolók
· Szerkesztette: o-porat


A legolvasottabb cikk a következő kategóriában: Koncertbeszámolók:
2004.04.23 Wigvam Rock Klub - KARTHAGO


Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat






Impresszum! E-mail: nekünk


A Rock Klub weboldalai PHP4 nyelven íródtak, PHP-Nuke szabadon felhasználható
Web portál rendszer segítségével, amely a GNU/GPL licence alatt áll.


PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.46 Seconds