×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 Sweet - Cut Above the Rest (1979) 

Megjelent: 2014. november 12. szerda 12:05
Szerző: pjuan
    Lemezismertetők 

A 1979-es Cut Above the Rest legfőbb előzménye Brian Connolly énekes távozása volt... Steve Priest basszusgitáros, Andy Scott gitáros és Mick Tucker dobos trióban folytatta... Az Abba-szerű Level Headed album pop-dalai romantikában, komolyzenében és fúvósokban úsztak, de a komolyság közben elvesztettek minden rockos jelleget... A trióban megjelenő Cut Above the Rest már némileg rockosabb anyag lett, több gitár is volt rajta, de az arctalan rádiós-diszkós ötletekből adódó bizonytalanság már leginkább a hattyúdaluk kezdetének nevezhető...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!





1978 márciusa-májusa között Amerikában turnéztak, de a vezető szerepük és hatalmas sikerű buli-slágereik ellenére, csak előzenekarként léphettek fel a Bob Seger and the Silver Bullet Band előtt. A problémák hátterében Brian Connolly kiszámíthatatlan viselkedése állt, aki néhol kapatosan, de párszor részegen is színpadra állt... Képtelen volt a vezér szólamot tisztán hozni, ami az ő kórusokra építkező slágereik esetében végleg elrontotta az élményt... Az énekes botrányos viselkedése az Angliába való visszatérést követően sem változott. Persze a többiek is élték a rock and roll életformát, nagy kanállal ettek mindent, a háttérben bevadult csajozós-drogos bulikról pletykáltak, ám mindez csak az énekes munkáján hallatszott...

A következmény az lett, hogy az új album felvételei elhúzódtak, rágógumiként nyúltak és nyúltak... Brian Connolly többnyire alkalmatlan állapotban volt a feladatára... Hangjának alacsony színvonala miatt, a három másik tag teljesen használhatatlannak ítélte a vele rögzített anyagot... 1979. február 23-án a menedzsment egy sajtótájékoztatón bejelentette, hogy Connolly kiszállt a Sweetből és szólistaként akarja tovább folytatni a karrierjét... Amiből persze végül nem lett semmi...

A '79 októberére összeállt Cut Above the Rest című új anyagon csak két dalban tartották meg az énekes ötleteit... A Sweet, bár kereste a pótlást, Andy Scott például még Ronnie James Dio nevét is bedobta, aki akkor szállt ki a Rainbow-ból, de őt nem tudták meggyőzni, így végül trióként mentek tovább... Az első ilyen trió-formában megjelenő album a Cut Above the Rest lett, amire Eddie Hardin, Gary Moberley és Geoff Westley billentyűsöket és dalszerzőket hívták a stúdióba vendégnek...

A Steve Priest basszusgitáros, énekes, Andy Scott gitáros, billentyűs, énekes, és Mick Tucker dobos, énekes felállású trió egyszerűen össze volt zavarodva, nem tudták mihez kezdjenek a helyzettel és a lemezükkel... A lötyögős pop-dalocska Call Me nyitja az albumot a maga ürességével... A rockosabb gitárt és a régi több szólamú kórust is megmutató Play All Night a lemez egyik legjobb momentuma, de igazán érdekes refrént nem sikerült írniuk a középtempóhoz... A zongorás Big Apple Waltz című kórusos ballada után, a szintetikus és rádióknak szánt - AOR-szerű - Dorian Gray következik, némileg progresszívabb instrumentális résszel... Az Abba-szerű Discophony (Dis-Kof-O-Ne) is túlságosan kopottas lett, ahogy az Eye Games című akusztikus ballada is... A terjengős Mother Earth némileg talán izgalmasabban hozza a korabeli progresszívabb pop-rock kliséket, de hat percet nem tudnak vele érdekesen kitölteni, ahogy a hasonló hosszúságú Hold Me című ballada is csak lötyög a kezükben... A pop-diszkó-rock lötyögéssel záró Stay With Me-ben pedig az is véglegessé válik, hogy a szintetizátor túlságosan fontos volt a korabeli megszólalásukban, pedig inkább az itt némileg jobban előkerülő dögös-rockos gitárt kellett volna erőltetniük...

Cut Above the Rest (1979)
01. Call Me - 3:42
02. Play All Night - 3:18
03. Big Apple Waltz - 4:06
04. Dorian Gray - 4:47
05. Discophony (Dis-Kof-O-Ne) - 5:28
06. Eye Games - 2:00
07. Mother Earth - 6:34
08. Hold Me - 6:09
09. Stay With Me - 5:13

Az albumot a kritikusok bizarr hard-pop-rocknak minősítették, a 10cc és az Electric Light Orchestra környékének keverékeként, de ez a soft-rockot lötyögő album már nem volt elég kreatívnak mondható... A Sweet véglegesen összement... Az biztos, hogy a Journey, majd a Cheap Trick előtt adott koncertekre kisegítő zenészeket vittek magukkal, Gary Moberley billentyűst és Ray McRiner gitárost, akik a következő stúdió lemezükön is szerepeltek, dalszerzőként és-vagy hangszeres zenészként... Az első ilyen album az 1980 áprilisában megjelenő Waters Edge lett, a csapat nyolcadik - egyben utolsó előtti - sorlemeze, ahol a gitáros csak dalszerzőként szerepelt... De a lejtőn már semmi és senki nem tudta megállítani a Sweet-et...

Honlapok: thesweet.com, facebook.com/the.sweet.web, thesweetband.com, facebook.com/pages/The-Sweet, wikipedia.org




Lemezeik:

1971 - Funny How Sweet Co-Co Can Be
1974 - Sweet Fanny Adams
1974 - Desolation Boulevard
1976 - Give Us a Wink
1977 - Off the Record
1978 - Level Headed
1979 - Cut Above the Rest
1980 - Waters Edge (Sweet VI)
1982 - Identity Crisis

Egyéb kiadványok:

1970 - Gimme Dat Ding
1975 - Strung Up
1998 - Live in Denmark 1976
1999 - Live at the Rainbow 1973

1989 - Andy Scott's Sweet - Live At The Marquee
1992 - Andy Scott's Sweet - A
1995 - Brian Connolly's Sweet - Let's Go
2002 - Andy Scott's Sweet - Sweetlife
1995 - Andy Scott's Sweet - The Answer
1997 - Andy Scott's Sweet - Dangerous Game
2009 - Steve Priest's Sweet - Live! In America
2012 - Andy Scott's Sweet - New York Connection



rovat lapozó


Még, még, még...

kép

Sweet & Lynch - Unified (2017)

2017-11-05 00:05:00




 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Motörhead - Orgasmatron (1986)
1986 izgalmas év volt. Geopolitikai szinten, mert az USA áprilisban végigbombázta Líbiát egy nyugat-berlini robbantásos merénylet miatt, majd még ugyanazon hónap végén jött a

Tovább...
Iron Maiden - The Book of Souls: Live Chapter (2017)
Az 1975-ben alakult Iron Maiden jó ideje a heavy metál legnagyobb látványosságának számít! Showműsoruk felül múlja az NWOBHM-generáció minden más

Tovább...
The Dark Element - The Dark Element (2017, Stargazer)
Ha azzal nyitnék be egy Nightwish-topic-ba, hogy szerintem az Imaginaerum a legjobb lemezük, azonnal hideget-meleget kapnék. Pedig az a

Tovább...
Pink Cream 69 - Headstrong (2017)
A németországi Karlsruhe-ban, '87-ben alakult Pink Cream 69 a 2013-as Ceremonial - amiről kétszer is írtunk - óta váratja a rajongóit a folytatással... Most viszont

Tovább...
Enslaved - E (2017)
Az 1991-ben, Norvégiában alakult Enslaved a tizennegyedik lemezét hozza most ki E címmel... A 13 éves Ivar Bjornson gitáros-billentyűs és a 17 éves Grutle Kjellson énekes-basszusgitáros által

Tovább...












Klipmánia