×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 Yngwie J. Malmsteen - Marching Out (1985) 

Megjelent: 2015. szeptember 05. szombat 12:05
Szerző: pjuan
    Lemezismertetők 

Yngwie Johann Malmsteen a svédországi Stockholmban született, 1963. június 30-án, de karrierjét Amerikának köszönheti. A '83-as Steeler és Alcatrazz szereplése közben már elkezdte azt a neoklasszikus rockzenei világot kialakítani, amit '84-ben mutatott be szólóban a Rising Force című bemutatkozó szóló albumán... Az első kiadványával a modern kori neoklasszikus metal keresztapja lett. Ritchie Blackmore lábnyomában lépdelve, de annak munkásságát kiteljesítve és átformálva reformálta meg a heavy metal és a komolyzene kapcsolatát... Akkoriban mindenki Malmsteen shreddelő kezét leste! Az Anders Johansson dobossal és Marcel Jacob basszusgitárossal kiegészült folytatás, a Marching Out lendületből jött, de ezen a lemezén már túlsúlyba kerültek az énekes dalok!



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!




1984-ben megjelent Rising Force album után, Malmsteen a kor vezető gitárosa lett, új követendő példát mutatott az ifjú gitárosoknak. A szinte teljesen instrumentális korongon Barriemore Barlow (ex-Jethro Tull) dobolt, az akkor még ismeretlen Jeff Scott Soto énekelt, míg a billentyűs hangszereken a Stratovarius jelenlegi billentyűse, Jens Johansson játszott. A lemez elnyerte a Guitar Player magazin legjobb rockalbum díját, felkerült a Billboard eladási listájának 60. helyére, a gitáros Grammy-jelölést kapott a Legjobb Rockzenei Hangszeres Előadás kategóriában. Mindez hatalmas sikert jelent, de közben Malmsteen mögött valójában még nem volt kísérő zenekar, az első lemezt leginkább session csapat segítette világra.... A valós kísérő csapat a Marching Out-ra állt össze, az első lemezen szereplők többségével, illetve Anders Johansson dobossal és Marcel Jacob basszusgitárossal kiegészülve.

A Marching Out-ra egyértelmű zenei hatásokkal egészült ki a Rising Force Blackmore-ízű neoklasszikus rockja. A Van Halen jazz és klasszikus zene felé is nyitott gitártémáinak a hatására, a műfaj gitárosainak kötelező lett technikai fejlődésen keresztül menni, ha korszerűek akartak lenni... A '80-'81-közötti időszakban mindez kiegészült Ozzy szóló sikereivel, akinek gitárosa, Randy Rhoads egyértelmű neoklasszikus hatásai mellett, rendkívül tömör és sok, az énekkel mellérendelt viszonyban lévő, agresszív előadásmódot hozott a műfajba. Ez később fellazulva lett nagy divat, de a második szólólemezétől kezdve, Malmsteen-ra dalszerzőként nagy hatással volt Rhoads munkája, miközben szólistaként vitte tovább az első lemezen megkezdett archaikus és shredder, de Blackmore-közeli neoklasszikus vonalat.

A Marching Out ettől a kettősségtől lett igazán zseniális album, mert miközben az 52. helyre került a Billboard 200 listán, értékességéből és előremutató zenei világából adódóan, 28 hétig tudott a listán maradni. Ráadául a gitáros mindehhez az elképzeléséhez nagyszerű társakat tudott maga mellé állítani... A hangszeresek egészen kiváló munkát végeztek, élükön Jens Johansson billentyűssel, aki szólistaként, kvázi párbaj-társként - a hetvenes évek után újra - fontossá tudta tenni a billentyűs hangszereket a rockzenében... De a Marching Out sikere biztosan nem jöhetett volna létre Jeff Scott Soto nélkül sem, hiszen a fiatal énekes a lemez több dalában szerzőként is közreműködött, amivel - az egyedi hangszínén és magasba repülő áriáin kívül is - meghatározta a gitáros dalainak és lemezének progresszívabb alaphangulatát...

De nézzük sorba a műsort... A Prelude című instrumentális felvezető egyre hangosodó gerjedése és gitár-zajainak komolysága vezeti fel a Jeff Scott Sotoval közösen írt I'll See the Light, Tonight-t, ami máig az egyik nagy slágere a gitárosnak. Ez egyértelműen Randy Rhoads-hatású dal, aminek a tömény és agresszív gitár-nyomulásából Soto röpködő áriája csinál rockslágert, de a dal csúcspontja mégis Malmsteen technikai csodája, a neoklasszikus szólója lesz! Azt is meg kell még jegyeznem, hogy aki fejhallgatóval hallgatja a dalt, az pontosan észlelheti azt a Van Halen-szerű keverési technikát, amivel a gitár az egyik, míg az ének a másik oldalon "kerülgeti" egymást, mígnem végül a refrénben összefognak... A lemez következő dala a hasonló kettősséget, de már epikusabban hordozó Don't Let It End, amit a gitáros szintén Sotoval közösen jegyez. Az énekes szépen felépített operai skálázásaira és hosszan kitartott sikolyaira, Malmsteen túlcifrázott neoklasszikus témákkal felel... A barokkos akusztikus gitárral kezdődő Disciples of Hell-ből súlyosabb alapokon nyugvó, durván menetelő dalt építenek, amire Ronnie James Dio-t is megidéző, karcosabb ének épül... Nyilván egy Ritchie Blackmore rajongónak a fantasy-szövegekhez kötelező volt Dio-t is megidézni, de a dal lényege így is a tempósabb neoklasszikus tekeréshalmaz, amiből aztán lehet misztikusan levezetni...

Ha van olyan dal, amivel minden rocker azonosítja Yngwie J. Malmsteen-t, akkor az biztosan az I Am a Viking... Ez a nagyvonalúan terjengős sláger kötelező darabja a gitáros életművének, nem csak az iker-jellegű szóló-betétjei, de az ének elnyújtott melódiáját zseniálisan tovább boncolgató gitárszólója miatt is... Az Overture 1383 című instrumentális dal klasszikusba hajló bűvészkedése után, az Anguish and Fear megmutatja azt is, hogy hogyan kell a gitárnak és a billentyűnek a jövőben együttműködni, a két hangszer egymás alá- és mellé-rendeltségi viszonyát rendkívül precízen kidolgozták ebben a Rainbow-szerű dalban... A On the Run Again című - Sotoval közösen írt - folytatás klasszikusságot sugárzó nagyvonalúsága mellett a glam-metal kliséinek is utat enged, ami nem lehet véletlen, hiszen a dal eredetije '83-ban a Steelerben íródott Victim of the City volt.

Mindennél talán fontosabb a Soldier Without Faith című hat perc feletti epikus darab, aminek a Rainbow-szerű jellege mellett, egyes részeinek a hangszerelésével a későbbi progresszív metál bandák egy részének is utat mutattak! A Sotoval közösen írt Caught in the Middle visszahozza Randy Rhoads sémáinak is hatását, hogy aztan az instrumentális Marching Out nagyvonalú, jazz-blues-központú merengéssel zárja le az albumot...

A Marching Out a gitáros egyik legfontosabb lemeze, legnagyobb slágereinek a helyszíne, így szerintem minden gitáros ismeri... Többek között azért is nagyon fontos kiadvány, mert főhősünk képes volt vele betölteni a piacon azt az űrt, ami a régi korok legnagyobb neoklasszikus gitárhőse, Ritchie Blackmore, meg a modern kor agresszívabb és töményebb stílusának a legnagyobb ikonja, Randy Rhoads között volt... Szóval ez az album igazi kortalan remekmű, amit 30 évvel a megjelenése után is szívesen forgathat és ízlelgethet az ember, hasonlóan a '86-os Trilogy-hoz, ami ugyan a szintetizátorai miatt eléggé fellazult, de közben a mikrofont - az ott bemutatkozó - Mark Boals vette át a csapatban... Holnap arról a lemezről is írni fogok!




Track lista:

01. Prelude (instrumentális) - 1:00
02. I'll See the Light, Tonight (Malmsteen, Jeff Scott Soto) - 4:27
03. Don't Let It End (Malmsteen, Soto) - 4:09
04. Disciples of Hell (Malmsteen) - 5:53
05. I Am a Viking (Malmsteen) - 6:00
06. Overture 1383 (instrumentális) - 2:58
07. Anguish and Fear (Malmsteen) - 3:50
08. On the Run Again (Soto) - 3:25
09. Soldier Without Faith (Malmsteen) - 6:10
10. Caught in the Middle (Malmsteen, Soto) - 4:20
11. Marching Out (instrumentális) - 3:10

Közreműködő zenészek:

Yngwie Malmsteen (Steeler 1983, Alcatrazz 1983) – gitár, Moog Taurus, vokál, hangszerelés, keverés, producer
Jeff Scott Soto (1984-1985, 1986–1987, Soto, Talisman, Takara, stb.) - ének
Jens Johansson (1985-1989, 1996, Stratovarius, stb.) - billentyűs hangszerek
Marcel Jacob (1978–1982 The Genesis, 1985, Talisman) - basszusgitár
Anders Johansson (1985-1989, HammerFall) - dob

Lemezei:

1984 - Rising Force
1985 - Marching Out
1986 - Trilogy
1988 - Odyssey
1990 - Eclipse
1992 - Fire & Ice
1994 - The Seventh Sign
1995 - Magnum Opus
1996 - Inspiration (feldolgozás album)
1997 - Facing the Animal
1999 - Alchemy
2000 - War to End All Wars
2002 - Attack!!
2005 - Unleash the Fury
2008 - Perpetual Flame
2009 - Angels Of Love (-2-)
2010 - Relentless (-2-)
2012 - Spellbound (-2-)

1985 - Rising Force Live '85 - Video, VHS
1988 - Heaven Tonight - EP
1989 - Live In Leningrad: Trial by Fire - Video, VHS, Live Album
1991 - The Yngwie Malmsteen Collection - válogatás
1992 - Yngwie Malmsteen Collection - Video, VHS
1993 - Leo Fender Benefit Live - Video, VHS
1994 - Live At Budokan - Video, VHS
1994 - I Can't Wait - EP
1994 - Power and Glory - EP
1998 - Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra in E flat minor Opus1
1998 - Yngwie Malmsteen LIVE!! - Video, VHS, Live album
2000 - Yngwie Malmsteen LIVE!! - DVD
2000 - Best of Yngwie Malmsteen: 1990-1999 - válogatás, 2000
2000 - Yngwie Malmsteen Video Clips - Video, VHS,
2001 - Anthology: 1994-1999 - válogatás
2001 - Yngwie Malmsteen Archives - Boxed set
2002 - Concerto Suite Live with Japan Philharmonic - DVD
2002 - The Genesis - rare válogatás, korai kiadatlan dalokból
2004 - Instrumental Best Album - válogatás
2004 - G3 - Live In Denver - DVD
2004 - G3 Live: Rockin' In The Free World (-2-) - Split album
2005 - Concerto Suite for Guitar and Orchestra - DVD
2005 - The Millennium Collection: The Best of Yngwie Malmsteen - válogatás
2006 - Far Beyond the Sun - DVD
2009 - Live Animal - Video
2009 - Live in Korea - Video
2009 - High Impact - válogatás
2010 - Raw Live - Video
2014 - Spellbound Live in Tampa - Live album

Kiadó:
Polydor
Honlap:
yngwiemalmsteen.com
facebook.com/pages/Official-Yngwie-Malmsteen


rovat lapozó


Még, még, még...




 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Appice - Sinister (2017)
A rockzenén belül egyedülálló, hogy két testvér ugyanazon a hangszeren fusson be nemzetközi karriert és kerüljön a szakma elitjébe. A két Appice tesóval ez történt, mind a ketten a csúcsra

Tovább...
Annihilator - For the Demented (2017)
A kanadai Ottawá-ban, '84-ben indult Annihilator a hazájának a vezető groove-thrash-heavy metál zenekara... A csapat diktátora, Jeff Waters legutóbb 2015-ben adta a

Tovább...
U2 - Songs Of Experience (2017)
A '76-ban, az írországi Dublin-ban alakult U2 a tizennegyedik stúdió lemezét adja most ki Songs Of Experience címmel, ami egyértelműen a 2014-es Songs of Innocence folytatásának készült! Az új

Tovább...
Septicflesh - Codex Omega (2017)
Az eredetileg 1990-ben alakult csapat a görög black metal színtér egyik legrégebb óta aktív, egyben legsajátosabb zenekara. Noha az új évezred elején egy rövid időre

Tovább...
Motörhead - Another Perfect Day (1983)
A londoni Motörhead a '79-es Overkill és Bomber lemezeivel sztárrá, majd a '80-as Ace of Spades és a '81-es No Sleep 'til Hammersmith élő anyagával listavezető

Tovább...












Klipmánia