×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 Kamelot - Siége Perilous (1998) 

Megjelent: 2015. november 20. péntek 00:05
Szerző: pjuan
    Lemezismertetők 

Az 1991-ben, Tampában (Florida, USA) alakult prog-power metálos Kamelot harmadik lemez volt a '98-ban megjelent Siége Perilous. Nagy átalakulás vette körül a produkciót, ugyanis az ezt megelőző Dominion album után távozott Mark Vanderbilt énekes és Richard Warner dobos is, így ezt az új lemezt új felállás rögzítette...

A kilépők helyére kerülő Casey Grillo dobos és a norvég Conception-ból (1991-'97) átkerült Roy Khan énekes belépése nem csak egy sokkal sikeresebb időszak elindulását jelentette, képességeik minőségi ugrást is jelentettek a csapat zenéjében! De mindez az átalakulás itt még csak elkezdődött, a Siége Perilous után ugyanis David Pavlicko billentyűs is elhagyta a csapatot, ráadásul Roy Khan is csak a lemez után kezdhetett bele a dalszerzésbe...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!




A Kamelot zenekarnév hallatán természetes szövegtémának tűnik Artúr király és az ő kerek asztala, a Siége Perilous témája erről szól... A "veszélyes (ülő)hely" ugyanis a legendárium része... A Kerekasztal-testvériségébe csak a legvitézebb férfiak léphetnek be, a "veszélyes" helyet üresen hagyják a gáncstalan lovag, Galahad eljöveteléig, aki megtalálja a Grált. - Ezt a témát járja körül a Kamelotnak a '98-as lemeze.

Ezzel együtt, az első Roy Khannal rögzített Kamelot kiadvány leginkább a csapat első korszakának, az addigi zenei világuknak a lezárása lett... Az énekes ugyanis itt még nem szerepel szerzőként, leginkább előadja a neki szánt részeket, amik sokkal inkább íródhattak Mark Vanderbiltnek, mint neki. Feszeng is rendesen az előadásuk közben, sokszor túl soknak tűnik a szöveg, a refrének nem repülnek az égig, a drámai hatás elnagyolt, egész egyszerűen nincs ideje és helye igazán kiengedni a hangját... Közben a hangszeresek is túlbonyolítják a témákat. Persze, mivel én kedvelem a korai Kamelot albumokat, így az én szememben sokkal inkább komplexnek tűnik a Siége Perilous, mint feleslegesen túlbonyolítottnak, de a később sikeressé váló egyenesebb és a drámai refrénre alaposan felkészülő, mondhatni építkező témavezetés, meg az ismerős középkort erőltető neoklasszikusság azért nekem is hiányzik ebből a lemezből! A harciasság viszont mindenképpen meg van ebben a lemezben is!

A műkomolyzenével indító - és azt később is tovább vivő - Providence a metálos menetelését pontozza a billentyűivel, ráadásul érdekesen csepegteti a témáit, de nagyvonalú refrént nem tud felépíteni mindebből, mert Roy Khan legtöbbször csak kínlódik... A billentyű és gitár hadakozását és együttműködését vadul és gyorsan kalapáló ritmussal tálaló Millennium neoklasszikus metálja közben már ária-jellegű refrént is kapunk, de túl primitíven. A némileg visszafogottabb King's Eyes témái sem mondhatók túl egyedinek, de legalább a dal élénkebb lüktetése és az zongora - majd klasszikus akusztikus gitár - vezette instrumentális része át van itatva archaikussággal... A neoklasszikus metálba mártott misztikusság és harciasság kavarog az Expedition elvontabb énekesi kínlódásai közben, de az igazi melódia itt is túlzottan el lett rejtve...

Aztán szinte minden újrakezdődik a lassan épülő Where I Reign epikusságával, de így legalább Khan jobban tud teljesíteni... Hasonlóan epikus, csak nehézkesebb a Rhydin, a maga művészkedő balladájával és heavy-sebb gitárjaival, de a Parting Visions végre az élénk tempót is mindehhez adja, hogy aztán az Once a Dream visszatérjen az epikus és művészi világba a barokkos balladájával... A keményebb és harciasabb Irea után az instrumentális Siege játékosabb hangulatú neoklasszikus metál menetelése zárja a lemezt, amiben az énekes egykor Conceptionos kollégája, Tore Ostby is vendégeskedik a klasszikus akusztikus gitárjával. (Azt hiszem, hogy ő akkoriban kezdett ráeszmélni a progresszív metál és az akusztikus gitár fúziós lehetőségre, amiből az Ark lett végül.) Akinek ennyi nem volt elég és folytatni szeretné, az a Japán verzió bónuszaként kaphat még egy One Day-t is...

Érezhetően ez egy lezáró, átmeneti album, aminek a régimódi témák és megoldások újbóli elsütése mellett, leginkább keresik a továbblépés lehetőségeit, amit leginkább az epikusságban találnak meg... Az is biztos, hogy az új elképzelésekbe David Pavlicko billentyűs nehézkes - és sok esetben középszerű - témái már nem fognak beleférni, de a Siége Perilous pont ettől a kettősségétől tűnik ma is hallgathatónak... Főleg tudva, hogy mire jutottak ezek után... Roy Khan énekhangját is kiengedve...


Track lista:

01. Providence - 5:35
02. Millennium - 5:15
03. King's Eyes - 6:14
04. Expedition - 5:41
05. Where I Reign - 5:58
06. Rhydin - 5:03
07. Parting Visions - 3:34
08. Once a Dream - 4:24
09. Irea - 4:32
10. Siege (instrumentális) - 4:21
Japán verzió bónusz:
11. One Day - 4:10

Közreműködő zenészek:

Roy Khan (ex-Conception) - ének
Thomas Youngblood - gitár, vokál, producer
David Pavlicko - billentyűs hangszerek
Glenn Barry - basszusgitár
Casey Grillo - dob

vendég: Tore Ostby (Ark, Conception) - akusztikus gitár: Siege

Lemezeik:

1995 - Eternity
1996 - Dominion
1998 - Siége Perilous
1999 - The Fourth Legacy
2001 - Karma
2003 - Epica
2005 - The Black Halo (-2-)
2007 - Ghost Opera
2010 - Poetry for the Poisoned (-2-, -3-)
2012 - Silverthorn (-2-)
2015 - Haven (-2-)

2000 - The Expedition - Live album
2006 - One Cold Winter's Night (-2-) - Live album, DVD

Kiadó:
Napalm Records
Honlap:
www.kamelot.com
facebook.com/pages/KAMELOT




rovat lapozó


Még, még, még...





 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Michael Schenker Fest - Resurrection (2018)
A 63 éves Michael Schenker '69-óta tartó karrierje tele van csodával! Sokat köszönhet neki az Ufo és a Scorpions is, miközben magánemberként

Tovább...
Voodoo Circle - Raised on Rock (2018)
A németországi Brüggen-ben, 2008-ban alakult Voodoo Circle a Whitesnake egyik legjobb klónja. A legutóbb Jorn lemezén szereplő - de a Level 10, a Silent Force, a

Tovább...
Dalriada - Nyárutó (2018, Dionysosrising)
Úgy gondolom, hogy a Dalriada-féle folk-metal - ami nem más, mint a népzenei darabok a metal eszközrendszerével eljátszott változata - nem emeli, de nem is erodálja a

Tovább...
Fu Manchu - Clone of the Universe (2018)
A Fu Manchu eredetileg a kaliforniai Orange County-ban indult 1985-ben Virulence néven... Akkoriban őszinte hardcore-punkot toltak, mígnem '87–ben nevet és stílust

Tovább...
Counter Clockwise - Látszatfoltok (2017)
Tényleg nem értem azokat, akik már december elején összeírják az adott évre vonatkozó listájukat, pedig az év utolsó hónapja mindig tartogat meglepetést.

Tovább...




Koncertek 2018. május 22. és 2018. június 07. között:









Klipmánia