×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 King Diamond - Voodoo (1998) 

Megjelent: 2016. július 05. kedd 00:05
Szerző: pjuan
    Lemezismertetők 

King Diamondot 1992-'99 között jobban érdekelte az újraindított Mercyful Fate másodvirágzása, mint a szóló karrierjének a párhuzamos működtetése... Andy LaRocque gitáros viszont nem így gondolhatta, de sem a '95-ös The Spider's Lullabye, sem a '96-os The Graveyard nem lett méltó utódja a '87-es Abigail, '88-as Them és '89-es Conspiracy lemeznek és a főszereplők fénykorának...

Aztán '98-ra King Diamond is egyre inkább a szóló karrierje felé kezdett fordulni, amit mi sem mutat jobban, mint, hogy Voodoo címmel koncept album megírásába kezdett... Ráadásul az albumon bemutatkozott a Chastain-ból ismert John Luke Hebert dobos is, akivel sikerült ritmikailag közeledni a fénykorhoz...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!




A Voodoo című horror sztori 1932-ben játszódik, főszereplője egy amerikai család, amit megzavar a közeli temetőben doboló vudu szertartás, és persze van a sztoriban szellem, megszállott terhes nő és ördögűzés is... Szóval végre újra itt vannak a megszokott King Diamondos fordulatok, meg a hozzájuk tartozó különböző énekhangok... és a régi lemezekhez hasonló színpadias zenei megoldások is újra feltűnnek... A visszatérés tehát itt indult, de nem itt ért véget... De az irány helyességét mindenképpen megmutatta, hogy a Voodoo az egyik legkeresettebb King Diamond album lett, ami a 27. helyre ért fel a finn eladási listán, illetve 55. lett a hasonló svéd listán. A sikerhez persze az is hozzá járult, hogy sokkal élénkebb és metálosabb zenét sikerült írni a dalokhoz, ráadásul az egyikben szólózott vendégként a Panterás Dimebag Darrell is, ami akkoriban nagy megtiszteltetésnek számított...

Egy biztos, a misztikus-horroros Louisiana Darkness című felvezető után, a "LOA" House megmutatja, hogy mi hiányzott az előző két lemezről... Feszes, fémes, lendületes és komplex menetelés a dal, amire lehet rendesen váltogatni a szereplők énekhangjait. A kísérteties Hammonddal kezdő Life After Death nem jut tovább a gyerekességen, de a lassú terpeszkedés azért kiválóan mutatja meg az epikus doom igazi erejét... Aztán jön a Voodoo, a maga furcsa gépies ütőhangszereivel és színpadiasságával, amit Dimebag Darrell csavaros metál-szólója próbál kiemelni a túlzott művészkedésből... Egy fokkal jobban sikerült az élénkebben lüktető A Secret, aminek főleg a thrash metálig gyorsító betétjeit lehet szeretni...

A komplexebb szerkezetű Salem dülöngélő és folyamatosan változó doom-metáljának lehangoltsága és felemelkedése is kellemes csalódás, ahogy az ismerős zenei és történeti fordulatokat is lehet benne szeretni, végre... A fémesen csikorgó One Down Two to Go, a misztikus Sending of Dead, a musical-fordulatokat horrorként parodizáló Sarah's Night, de a rémisztő The Exorcist is az énekes múltjának megidézésében jó igazán, nem önmaga miatt... Aztán jön a záró fejezet, az alternatív horror-színház narrációs Unclean Spirits, amiből végül metál közhelyek között matató Cross of Baron Samedi nő ki, mint egy kínosan sematikus befejezés, amit persze még keretbe is kell foglalni, a nyitányt emlegető If They Only Knew és Aftermath párossal... Hátha egyszer majd folytatni is kell a sztorit...

Egy biztos, a Voodoo végre egy értelmes metál történet lett, tele King Diamondos zenei és történeti fordulattal... Az albumon még nem találták meg a kortárs-alternatív színházi megoldások, meg a metálos-musicales zenei fordulatok közötti helyes arányt, de már a jó irányba kanyarodtak vele, ugyanis több lett a heavy, mint az ezt megelőző években... 2000-ben pedig ennél is tovább jutottak a House of God keményebb és progresszívabb menetelései közben, aminek a készítésében részt vállalt a későbbi Megadeth-gitáros, Glen Drover is...



Track lista:

01. Louisiana Darkness - 01:43
02. "LOA" House - 05:33
03. Life After Death - 05:41
04. Voodoo - 04:34
05. A Secret - 04:04
06. Salem - 05:18
07. One Down Two to Go - 03:46
08. Sending of Dead - 05:40
09. Sarah's Night - 03:22
10. The Exorcist - 04:53
11. Unclean Spirits - 01:49
12. Cross of Baron Samedi - 04:30
13. If They Only Knew - 00:32
14. Aftermath - 10:32

Közreműködő zenészek:

King Diamond (Mercyful Fate) - ének, billentyűs hangszerek, társ-producer
Andy LaRocque (IllWill, Maryann Cotton) - gitár, billentyűs hangszerek (track 05), társ-producer
Herb Simonsen (Mindstorm) - gitár
Chris Estes (Mindstorm) - basszusgitár
John Luke Hebert (Chastain) - dob

vendég: Dimebag Darrell (Pantera, RIP 2004) - gitár: Voodoo
Sterling Winfield - társ-producer, keverés, hangmérnök

Lemezeik:

1986 - Fatal Portrait
1987 - Abigail
1988 - Them
1989 - Conspiracy
1990 - The Eye
1995 - The Spider's Lullabye
1996 - The Graveyard
1998 - Voodoo
2000 - House of God
2002 - Abigail II: The Revenge
2003 - The Puppet Master
2007 - Give Me Your Soul... Please (-2-)

1988 - The Dark Sides - EP
1990 - In Concert 1987: Abigail - Live
1999 - Collector's Item - EP
2004 - Deadly Lullabyes: Live - Live

Kiadó:
Massacre Records
Honlap:
kingdiamondcoven.com
facebook.com/kingdiamondofficial


rovat lapozó


Még, még, még...




 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Motörhead - Orgasmatron (1986)
1986 izgalmas év volt. Geopolitikai szinten, mert az USA áprilisban végigbombázta Líbiát egy nyugat-berlini robbantásos merénylet miatt, majd még ugyanazon hónap végén jött a

Tovább...
Revolution Saints - Light In The Dark (2017)
A 2014-ben induló, amerikai Revolution Saints szupergroup-trió 2015-ös Revolution Saints lemeze - amiről kétszer is írtunk annak idején - után, nem

Tovább...
Vuur - In This Moment We Are Free - Cities (2017)
A holland Anneke van Giersbergen idén pont tíz éve, 2007-ben szállt ki a Gathering-ből, de hiába a kommerszebb szóló karrierje, ma is mindenki az atmoszferikus doom

Tovább...
Motörhead - Rock 'n' Roll (1987)
1987 nagy változásokat hozott a zenei életben. A Napalm Death a Scum-mal útjára indította a grind őrületet, a Mötley Crüe a Girls, Girls, Girls lemezzel tovább folytatta a

Tovább...
L.A. Guns - The Missing Peace (2017)
A Los Angeles-ben, '83–ban alakult L.A. Guns zenekar az egyik legpatinásabb neve a sleaze-glam közösségnek. Így maradt ez akkor is, amikor a névadó-alapító gitáros, Tracii

Tovább...












Klipmánia