rockmuzeum.ini.hu

 Menü
· Főoldal
· Archívum
· Enciklopédia
· Hard.Fplanet.hu
· Hosszabb írások
· Impresszum
· Kereső
· MHW dbSearch
· Rovatok
· Szavazógép

 Nap cikke
A legolvasottabb cikk ma:

Rudán Joe és a csilláron is lógó közönség (2017)

 Látogatottság
Összesen
84611753
találatot kaptunk az oldal indítása óta: 2003. július

 Hang-Súly


 Vásárolj!
Bálint Csaba - Beatinterjúk I.

Majnik László - Barázdák között


 kislemezek: Metro - Kislemezek 42.

Rockmúzeum

A következő, Zalatnay Saroltával közösen készített kislemez érdekessége elsősorban abban áll, hogy itt már Fogarasi János zongorista-orgonista játszik a Metro együttes billentyűseként...










Schöck Ottó 1970 elején távozott a Metroból, helyére érkezett Fogarasi János, akit már akkor elismert jazz-zongoristaként tartottak számon. Fogarasi a könnyűzenét is ennek szellemében kezelte, neki (is) köszönhető a Metro nehezebbé és kísérletezőbbé vált, 1970-'71-es hangzása. Jazz zenészként Fogarasi jóval nyitottabb billentyűs volt, mint Schöck, aki a hagyományos zeneszerzési szabályrendszert követte, bár - véleményem szerint igen tehetséges muzsikus lévén - kísérletezhetett volna Ő is. Ehelyett inkább a táncdalszerzést választotta, amelyben jól bevált sablonokat ismételgetett. Őt a táncdalénekesek bohém világa vonzotta, és olyan, képességeit eszelős mértékben alulmúló kompozíciók "megírására" fecsérelte az idejét, mint a Virágeső.

A hetvenes évek közepén feltűnt még a Syrius együttesben (furcsa fintor, hogy itt Ő váltotta Fogarasi Jánost), a Széttört álmok című albumon Mint április című dala még érdekesen hangzott, de inkább volt ez köszönhető a zseniális Turai Tamásnak, mint a dal eredetiségének. Turai Tamás visszaemlékezéseit olvasd itt!

Fogarasi jártassága a jazzben tehát rá is nyomta a bélyegét az Ő nevével fémjelzett Metro korszak zenéjére - többek között erre a Frenreisz Károly - S. Nagy István szerzeményre is, melynek címe: Feldobott kő.

A zongora dominál a zaftos, jazzes akkordokkal, csodálatos díszítésekkel. Kicsit olyan az egész, mintha Zalatnay Sarolta és Frenreisz Károly éneke mögött egy jazz-trió játszana, mivel a gitár eléggé a háttérbe húzódik, mindössze Brunner "kettőnégyeit" támogatja meg halványan. Méltatlanul merült ez a dal a feledés homályába, eredetien és izgalmasan hangzik!

A B-oldalon hallható Zsákba dugom a bánatom jellegzetes Frenreisz-sláger (hallgassuk meg az énekesnő második albumán megjelent Szép és hazudik című dalt. Ugyanaz a struktúra.) A felvétel remekül hangzik, hatásos a bánatos refrén - jól passzol Zalatnay "naív kislányos" korszakához.

Folytatás holnap!





Kiadó:
Qualiton, SP 723, 1970
Honlap:
wikipedia.org
zoran.hu
Majnik László




 
Kapcsolódó linkek
· Adatok: Rockmúzeum
· Szerkesztette: MajnikLaci


A legolvasottabb cikk a következő kategóriában: Rockmúzeum:
Edda művek: Ez nem herkentyű, ez Hammond!


Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat






Impresszum! E-mail: nekünk


A Rock Klub weboldalai PHP4 nyelven íródtak, PHP-Nuke szabadon felhasználható
Web portál rendszer segítségével, amely a GNU/GPL licence alatt áll.


PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds