Dionysosrising Blog

 Menü
· Főoldal
· Archívum
· Enciklopédia
· Hard.Fplanet.hu
· Hosszabb írások
· Impresszum
· Kereső
· MHW dbSearch
· Rovatok
· Szavazógép

 Nap cikke
A legolvasottabb cikk ma:

Ten Jinn - Sisyphus (2017)

 Látogatottság
Összesen
83552431
találatot kaptunk az oldal indítása óta: 2003. július

 Hang-Súly


 Beatinterjúk I.


 kislemezek: Locomotiv GT. - Kislemezek 04.

Rockmúzeum

Az LGT 1971 novemberében kiutazott a tokiói Yamaha Fesztiválra. Két dallal vívtak ki elismerést, az egyik az Ezüst nyár volt (Silver Summer), a másik pedig Frenreisz Károly és Adamis Anna slágere, az Érints meg, mely Touch Me, Love Me, Rock Me címen futott. Ez utóbbi különdíjat kapott, a dalok a nagy sikerre való tekintettel Japánban is megjelentek kislemezen.







Az Érints meg egy egyszerű dal, Frenreisz Károly basszusriffjére épül. Tulajdonképpen ő vezeti a dalt Laux visszafogott tempójával egyetemben. A szám legizgalmasabb része Barta Tamás country-bluesos gitárjátéka, amely a sztereo keverés bal csatornájában szinte külön életet él.

Presser zongoraszólama hézagos, de játékos, furcsa, hogy a vokálban nem vesz részt. A szólóéneket Frenreisz megduplázta, mellette Zalatnay Sarolta felső szólamát hallhatjuk, ami remekül szól. Barta laza gitárszólója kétszer is felhangzik, először rögtön az első refrén után, majd másodszor a dal végi elúszásban.

A dal Japán-verziója jóval gyorsabb - némileg brass-rock jellegű, mivel telezsúfolták fúvósokkal. Ritmikáját tekintve kicsit funkos, a konga végig ezt a hatást erősíti. Ebben a verzióban Barta gitárja sajnálatosan kevés szerephez jut.

A Kenyéren és vízen egy bonyolult szerkezetű blues-rock, Barta Tamás és Adamis Anna írta. Az első, vokális szakaszban Frenreisz és Presser énekel el két verzét, melyek között egy Presser által fejhangon előadott átvezetést hallunk. 1'34"-től azonban - Laux felvezetése után - teljes mértékben átveszi a vezető szerepet Barta Tamás.

Az első szólórészben Presser nem vesz részt, Bartát csak Laux dobjai és Frenreisz basszusgitárja kíséri. Érdekes a direkt trióvá redukált hangzás, Frenreisz jól telejátssza ezt a szakaszt, együtt pontoz Lauxszal. Jól hallható itt Barta játékán az, hogy rajongott Johnny Winter játékáért. A szóló második szakaszában egy Hammond szőnyeggel már beszáll Presser is, itt Barta játéka is lassabbá, nyugodtabbá válik.

Ezen a ponton kicsit pszichedelikus ízt kap a felvétel, a gitár hangját erőteljesen meg is zengették. (3'29"-nél egyetlen fuvolahangot is hallhatunk, hogy ezt Frenreisz direkt fújta oda, vagy egy korábbi hangszerelési variánsból véletlenül ottmaradt, nem tudni.) A dal egy verze megismétlésével, majd Barta bluesos levezetésével ér véget.

Érdekesség, hogy a lemezcímkén Barta Tamás nevét Bartha-ként tüntették fel.

Folytatás holnap!







Kiadó:
Pepita, SP 901, 1971
Honlap:
lgt.hu
facebook.com/LGT.Fan.Club
pressergabor.hu
facebook.com/PRESSERGABORofficial
Majnik László




 
Kapcsolódó linkek
· Adatok: Rockmúzeum
· Szerkesztette: MajnikLaci


A legolvasottabb cikk a következő kategóriában: Rockmúzeum:
Edda művek: Ez nem herkentyű, ez Hammond!


Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat






Impresszum! E-mail: nekünk


A Rock Klub weboldalai PHP4 nyelven íródtak, PHP-Nuke szabadon felhasználható
Web portál rendszer segítségével, amely a GNU/GPL licence alatt áll.


PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.64 Seconds