rockmuzeum.ini.hu

 Menü
· Főoldal
· Archívum
· Enciklopédia
· Hard.Fplanet.hu
· Hosszabb írások
· Impresszum
· Kereső
· MHW dbSearch
· Rovatok
· Szavazógép

 Nap cikke
A legolvasottabb cikk ma:

Steel Panther - Lower The Bar (2017)

 Látogatottság
Összesen
83527563
találatot kaptunk az oldal indítása óta: 2003. július

 Hang-Súly


 Beatinterjúk I.


 Pulzus 14. - 1981 április - Eurovízió

Rockmúzeum

Létezett valaha, a nyolcvanas években egy könnyűzenei műsor, amin felnőtt egy nemzedék. Ez a produkció a Pulzus volt, akkori nyelven Könnyűzenei Panoráma. A TV egyetlen csatornáján keresztül végre mi, fiatalok is kaptunk valamit a hatalomtól. A műsorban nem csak rock muzsika szólt - és ezt, utólag belátva nagyon okos húzásnak mondanám -, hiszen így tágabb zenei világban nőhettünk fel. A következő hónapokban arra teszek kísérletet, hogy részeként kiemeléssel mutassam meg, mik voltak a legfontosabb témák abban az időben. Aki pedig rendszeresen követi a sorozatot, képet kaphat arról is, hogy kik voltak az állandó vendégek, és kik maradtak ki a médiából... Kellemes olvasást mindenkinek! - Fiery





Pár szót a mai Eurovíziós Dalfesztiválról

Az Eurovíziós Dalfesztivál ma egy nagyon kényes téma, nem tagadom, hogy saját magunknak tettük azzá. Tudom, hogy rengetegen észrevették azt a visszás dolgot, mely szerint évente átlag négyszáz jelentkező szeretne bekerülni, de némi apró kivétellel, mindig ugyanazok kerülnek be a "legjobbnak ítélt" harmicba. Hogyan lehetséges, hogy az igen megfontolt, tiszteletreméltó zsűri szerint ma Magyarországon csak a Kállay Saunders tud énekelni? Miből gondolják, hogy ezeket az egysíkú, unalmas zenéket vagy harmat gyenge szövegeket csak pár ember képesek megírni?

Lássunk akkor példát is: 2012 Dal (Kállay-Saunders András - I Love You), 2013 Dal (Kállay-Saunders András - My Baby), 2014 Dal (Kállay Saunders - Running), 2015 lesz az első évadja a műsornak, amiben nem szerepel Kállay-Saunders András, 2016 Dal (Kállay Saunders Band - Who We Are), 2017 Dal (Kállay Saunders Band - 17). Mennyire hiteles az, ha az évi sok száz jelentkezőből mindig őt választják ki, vagy mennyire reális, hogy minden évben ugyanazok a szerzők, mint Szabó Z, Johnny K. Palmer? És miért jobbak a hazai képzett zenészeknél a tévés tehetségkutatókban kurválkodó, harmadrangú énekesek?

Csak amiről az interneten is tájékozódhatunk a Dalban: Johnny K. Palmer nevéhez 2014-ben kettő, 2015-ben kettő, 2016-ban három, 2017-ben viszont már négy dal fűződik. Ezek után senki se gondolja azt, hogy Magyarországon nem a maffia kezében van a Dal gúnynevű produkció. Senki ne dőljön be a hazug reklámoknak, és senki ne higgye el, hogy csak ezek az emberek léteznek a hazai zeneiparban!

Ezek után utazzunk vissza az időben, egészen 1981-ig, amikor még szüzek voltunk ez ügyben, amikor a jelenlegi kisajátítók még meg sem születtek (kivéve Geszti Péter, aki azóta már ki is szállt). Miről is volt akkor nevezetes a műsor, mennyire vették komolyan, főleg az osztrákok, akik akkor még csak dédelgették az ötletet, hogy egyszer elküldenek erre a nevezetes rendezvényre egy szakállba bújtatott nőnek öltözött csávót...

Sugár András az Eurovíziós Dalfesztiválról

Módos Péter: Hónap elején, most már 26. ízben rendezték meg az írországi Dublinban az Eurovízió fesztiválját, dalfesztiválját. Az eseményeket együtt néztük végig Sugár Andrással. Melyek voltak a benyomásaid a versenyről?

Sugár András: Hátha valaki azt mondaná, hogy a magyar táncdal szövegek blődek, akkor hagy soroljak fel néhányat, csakúgy emlékezetből a legutóbbi évek Eurovíziós szövegeiből. Bumbadabum, bungbangbang, dingding dong, bumbum bumeráng, ezt az osztrákok találták ki, de ez már vicc volt, amiben a színvonalat gúnyolják. Egyébként az igen komoly intellektuális angol Guardian ezt írta róla, hogy a zéró, a nulla a hős, bár az eredmény Angliának kedvezően alakult, nem akarom lelőni az eredményt, de azért a színvonallal nem nagyon vagyok megelégedve. Voltak jó számok.

Módos Péter: Ez azt jelenti, hogy a norvégok nulla pontot kaptak?

Sugár András: Szegény norvégok már a második éve kapnak nulla pontot, egyetlen pontot nem kapnak, úgy, hogy ugyanez a Guardian azt írja, hogy valami lehet ezzel a Norvégiával, valami szimpatikus, hogy egyetlen pontot sem kap, már második éve az Eurovíziós dalfesztiválon.

Módos Péter: Jut eszembe, teljes volt a létszám?

Sugár András: Nem, Olaszország nem vett részt, az olaszok azt mondták, hogy ez a fesztivál már senkit sem érdekel, ahelyett, hogy ezt versbe szedték volna és előadták volna zenével, inkább nem vettek részt.

Módos Péter: Vajon mi lehetett ennek az oka?

Sugár András: Hát, ők úgy látszik, nem találják zeneileg érdekesnek, mert ide mindenki olyan számokat küld, aminek valamilyen nemzetközi sikerre van kilátása. Na most, a zsűri tagjai az Eurovíziós tagállamok. Tehát, hogy egy dal jó legyen Norvégiában, Törökországban, jó legyen Görögországban, Írországban egyszerre, hát ennek valami olyan nemzetközi akárminek kell lennie, hogy bumbum bumeráng és hasonlók, nagyon nehéz valami olyat adni, ami ennek a rengeteg országnak, Izraeltől Svédországig, mindenkinek megfeleljen. Ez nem könnyű dolog.

Módos Péter: Gyakorlatilag az olasz líra ebben az évben.

Sugár András: Hát a svájciak énekeltek olaszul. Valami Ticinoi együttes volt és ezek olaszul énekeltek.

Módos Péter: Miután említetted, hogy ne lőjük le a poént, talán arról is néhány szót, hogy mikor fog csattani ez a poén.

Sugár András: Hát, tulajdonképpen ne lőjük le, de sokan hallhatták már a rádióból, hogy angolok nyerték ugye, nem akarom lelőni.

Módos Péter: Világos, ne is lőjük.

Sugár András: Angol nyelven egyébként rengetegen énekeltek itten, és az angol szám, hát eléggé tűrhető volt, vidám volt. Sajnos nekem az egész fesztivál azért nem tetszett különösebben, mert nagyon hiányzott a diszkó. És ez a felséges frakkos zenekar, ez valahogy az egésznek az ízét elveszi nekem. Nem tudom, hogy vagy vele, de valami olyan szimfonikus nagyképűséggel adják elő az egész hülye blőd szövegeket, hogy én nekem valahogy sokkal jobban tetszik egy egyszerű vacak kis country fesztivál, ahol se nyakkendő, se zakó, se frakk, se karmesteri pálca. Ez valahogy már 500.000 fontba került a megrendezése, ami 1.200.000 dollár, ha jól tudom, nem kis pénz. De miért kell ezt a sok pénzt frakkra költeni, azt nem tudom.

Módos Péter: Mielőtt teljesen elvennénk a nézők kedvét a május 2-i adástól, inkább csak azt mondanám, hogy azért ezen a fesztiválon elhangzott egy-két szép és jó dal. Volt már egyébként példa arra, hogy nem a győztes dal lett a sláger, hanem egy egészen más. Na most, ha megkérnélek arra, hogy azért itt mutassuk be a nézőknek valamelyik dalt, akkor melyik az amelyiket te javasolnád?

Sugár András: Én nagyon szeretem a jamaicai zenét, a reggaet, ez történetesen éppen egy finn gyerek adja elő, Riki Sorsa, Reggae OK a címe.

Universal - Hogyha azt akarod
Juhász Mari - Úgy jössz, mintha mennél
ZZ Top - Nudity Dogs (Rockpalast)
Interfolk - Kék Fű
Békési Tera
Korál - Ártatlan varázsló
Regös István - jazz
Pallers - Come Rain, Come Sunshine
Sugár András az Eurovíziós dalfesztiválról
Reggae OK
Kuhajda Istvánné, Margó (Bem Rakpart)
LGT Tabán - Mindenki másképp csinálja

Készítette: Fiery





 
Kapcsolódó linkek
· Adatok: Rockmúzeum
· Szerkesztette: Fiery


A legolvasottabb cikk a következő kategóriában: Rockmúzeum:
Edda művek: Ez nem herkentyű, ez Hammond!


Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat






Impresszum! E-mail: nekünk


A Rock Klub weboldalai PHP4 nyelven íródtak, PHP-Nuke szabadon felhasználható
Web portál rendszer segítségével, amely a GNU/GPL licence alatt áll.


PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds