Rockkocsma - Rebels Klub

Megjelent: 2007. május 27. vasárnap 18:05
Szerző: bcsaba
 Cikkek 

Több mint húsz éve, hogy koncertekre járok, de Kálmánházára csak a tavalyi évben jutottam el először. Akkor egy kisebb motoros találkozóra látogattam el. 2007 februárjában újra a Nyíregyházától mintegy 15 kilométerre lévő településre utaztam, a fellépő a motoros összejövetelek kedvence, a Blues Company volt, de a bulit egy nemrégiben nyílt szórakozóhelyen rendezték. Az autóban azon tanakodtam, hogy milyen hely lehet ez a Rebels Klub? Bevallom őszintén, hogy először egy falusi kiskocsmára gondoltam, de nagyon kellemeset csalódtam. - Csiki Roland írása



 Jazz legendái: BESSIE SMITH

Megjelent: 2007. május 27. vasárnap 12:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1894. április 15-én született a Tennessee állambeli Chattanoogában, Egyesült Államok, 1937. szeptember 26-án hunyt el. Smith gyermekkorában az utcasarkokon énekelt, mielőtt táncosként csatlakozott egy utazó színes bőrű minstrel társulathoz. A show-ban dolgozott Ma Rainey, aki már jóval a jövevény érkezése előtt bluest énekelt. Az idősebb énekesnő segítette Smitht, annak ellenére, hogy erőteljes hangja tisztán mutatta jelentős tehetségét, amellyel egy napon túlszárnyalja majd Raineyt. 1920 táján Smith már egy utazó show vezető sztárja volt, és úton afelé, hogy minden idők legjobb bluesénekesévé váljon az Egyesült Államokban. Az északi városokban, New Yorkban és Chicagóban változott a zenei módi, de Smith sikeresen szerepelt és elnyerte az "Empress Of The Blues" (a. m. "A blues császárnője") megkülönböztető címet. Minden siker ellenére igazi birodalma Délen volt, ahol a Theatre Owners' Booking Association színházaiban játszott, és minden alkalommal magával ragadta a tömeget.


 Gallows Pole - zenekarbemutató

Megjelent: 2007. május 26. szombat 18:00
Szerző: bcsaba
 Cikkek 

A név gyanús volt (led-zeppelin.uw.hu, ugye), azonnal felvettem velük a kapcsolatot. És igen. Játszanak Led Zeppelint...

Röviden benyomásaim: Túl szigorú, kicsit szögeletes felfogásban játszák a Zepeket (Wanton Song, Gallows Pole, Rock And Roll, és állítólag az Achilles Last Stand is megvan, de azt még próbálni kell). Főképp saját számokkal próbálkoznak mostmár, a kezdeti évek feldolgozásai után, a Zepeket is kemény kardcsörtetés árán sikerült kisírni. A sajátok közül nekem a szigorúbbak tetszettek, de a lassúbb, kicsit érzelmesebbek állnak jól az énekes, billentyűsnek (Fazék). Sokfelé húz a tagság, nem egységes az ízlés. Ez lehet előny is, de jobban ki kellene találni, hogy merre van a közös irány.


 Scorpions története

Megjelent: 2007. május 21. hétfő 18:05
Szerző: pjuan
 Cikkek 

A Scorpions egy Német Hard Rock/Heavy Metál banda Hannoverből. Formáció és a korai évek. (1965-1973). Felállás: -Rudolf Schenker (Ritmus gitár); -Michael Schenker (Szóló gitár); -Klaus Meine (Ének) -Lothar Heimberg (Basszusgitár); -Wolfgang Dzigny (Dob)

A bandát eredetileg 1965-ben alakította Rudolf Schenker, ám a valódi Scorpions 1969-ben jött létre amikor Rudolf elfogadja tizenéves öccse, Michael jelenlétét a bandában. Első lemezük 1972-ben jelenik meg Lonesome Crow címmel. Ez az album totális elüt a későbbi Scorp albumoktól, mondhatni ez volt a banda szárnypróbálgatása.(Talán az sok mindent megmagyaráz számukra, hogy a dalokat egy olyan filmhez használták fel soundtracknek, mely drogosokról szólt. Tényleg sok az olyan bizarr effekt, mely mintha a drogosok látomásait idézné) 1973-ban az örökmozgó Michael csatlakozik az UFO zenekarhoz, így a helyét a szólógitárnál Uli Roth vehette át. Ő volt az aki stílusával a későbbiekben leginkább meghatározta a banda zenei irányvonalát, például egy ideig olyan számokat írnak, melyekben a szólók érezhetően Jimi Hendrix hatása alatt készültek. - Pánya Zsolt cikke, felhasználva az The ultimate SCORPS sites írásait.



 Jazz legendái: ANDY KIRK

Megjelent: 2007. május 20. vasárnap 18:00
Szerző: jazz
 Cikkek 

1898. május 28-án született a Kentucky állambeli Newportban, Egyesült Államok. Kirk Coloradóban nőtt fel, már gyermekkorában zenélgetett, több hangszeren tanult játszani. Szorgalmasan tanult, tanárai egyike Wilberforce Whiteman, Paul Whiteman édesapja volt. Kirk számos donori és Denver környéki bandben játszott, többek közt részben a George Morrison vezette zenekarral, amely napi slágerzenét és könnyi klasszikusokat mixelt. Ez szolid tanulóidő volt egy fiatalember számára, ám a karrierjében óvatos volt, és más állásban is dolgozott. 1927-ben a texasi Dallasba költözött, ahol csatlakozott Terrence Holder zenekarához, a Dark Clouds Of Joy-hoz. Ekkoriban Kirk többnyire tubázott, emellett bariton- és basszusszaxofonon is játszott. Holder, aki bogaras különc volt a tekintetben, hogyan kellene a banda pénzügyeit vinni 1929-ben kilépett a bandből és Kirk vette át a vezetést. A zenekar neve több kisebb változáson mentát, a legismertebb az Andy Kirk And His Clouds Of Joy.


 Dream Theater cikkek (2003-2016)

Megjelent: 2007. május 15. kedd 16:43:43
Szerző: pjuan
 dreamtheater   Cikkek 

Legfrissebb írások 2016-ból:
Dream Theater - The Astonishing (2016, by pJuan)
Dream Theater - The Astonishing (2016, by Dionysosrising)


 Jazz legendái: CARLA BLEY

Megjelent: 2007. május 13. vasárnap 12:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- Carla Borg néven 1938. május 11-én született a kaliforniai Oaklandben, Egyesült Államok. Édesapja, aki zongoratanár és templomi orgonista volt, tanította zongorázni, de a szabványos tanulmányait már ötesztendős korában abbahagyta. Fő zenei tevékenysége a templomi kórusban való éneklés, illetve a templomi orgonálás volt, egészen addig, amíg 17 esztendős korában meg nem érintette a jazz. Amikor New Yorkba költözött, akkor pincérnő lett, mert nem volt reménye arra, hogy zongoristaként vagy zeneszerzőként megéljen. 1957-ben Paul Bley zongorista felesége lett és 1959-től kezdett komolyabban komponálni, mégpedig lánynevét, a "Borg"-ot használva, amikor 1960-ban George Russell elkészítette egyik első kompozíciója, a "Dance Class" felvételét. Russell használta néhány kompozícióját, akárcsak férjéét, Paulét. Amint hírneve emelkedett, szerzeményeit olyan zenészek keresték, mint Jimmy Giuffre, Art Farmer, Gary Burton és Charlie Haden, akivel annak számos Liberation Music Orchestra projektjében együtt dolgozott.


 Ősbemutatók: Petra

Megjelent: 2007. május 08. kedd 12:00
Szerző: Gergely
 Cikkek 

A Petra neve olyan a keresztény rock-zenében, mint mondjuk a Rolling Stones-é a mainsrteam rock-piacon. Sok vihar kísérte az együttes pályafutását, nemegyszer a puszta létezése is veszélybe került, de valahogy mindent túlélt. Kivéve saját döntését, amely tavalyelőtt pályafutása befejezésére ítélte a harminchárom éves karriert maga mögött tudó csapatot. Ennyi idő alatt jó sok minden történhet egy együttessel, ennek áttekintésére vállakoztam az alábbi írással. A biográfia a belefektetett munka ellenére is könnyen lehet, sőt, egyenesen biztos, hogy nem nélkülözi a hibákat, hiányosságokat - amikért előre is elnézést kérek -, így szívesen veszem, ha valaki hasznos információval, megjegyzéssel egészíti ki. Addig is íme egy kis rocktörténelem; a sztori kezdete egyenesen a hetvenes évek elejére röpít vissza bennünket.



 Jazz legendái: JOHNNY HODGES

Megjelent: 2007. május 06. vasárnap 18:00
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1907. július 25-én született a Massachusets állambeli Cambridge-ben, Egyesült Államok, 1970. május 11-én hunyt el. Hodges a jazz legjelentősebb altszaxofonosainak egyike. Számos más hangszert kipróbált, mielőtt kiválasztotta azt, amelyik sugárzó romanticizmusának a legjobban megfelelt. Hodges nagyrészt autodidakta volt, számos kis bostoni és New York-i bandában játszott a húszas évek elején, kis ideig Willie "The Lion" Smith együttesében is dolgozott, ahol Sidney Bechet helyére került. Bechet tanította is egy kicsit: ez volt az egyetlen oktatás, amiben Hodgesnak valaha is része volt. 1926-ban csatlakozott Chick Webbhez, akinél sógora, a zongorista és hangszerelő, Don Kirkpatrick dolgozott.


 Jazz legendái: HAMPTON HAWES

Megjelent: 2007. április 29. vasárnap 18:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1928. november 13-án született a kaliforniai Los Angelesben, Egyesült Államok, 1977. május 22-én hunyt el. Zenészcsaládban született, édesanyja abban a templomban zongorázott, ahol presbiteriánus édesapja volt a lelkész. Hawes autodidakta zongorista volt, aki a harmincas évek jazzlemezeinek, többek között Earl Hines és Fats Waller felvételeinek hallgatásával tanult zongorázni. A Polytechnic High School elvégzése után lett profi zenész. A Raise Up Off Me című önéletrajzában leírja, hogy az érettségi ceremóniáról egyenest a Jay McNeely bandhez sietett, akikkel fellépett. Hawes rövid ideig New Yorkban működött, majd hamarosan visszatért Los Angelesbe, ahol a west coast jazz kiemelkedő képviselője lett. A Howard McGhee zenekar tagja volt, amikor a trombitás Charlie Parkert a Los Angeles-i HiDe-Ho Clubba szerződtette röviddel azután, hogy Parkerrel a Camarillóban dolgoztak.



 Jazz legendái: ERROLL GARNER

Megjelent: 2007. április 22. vasárnap 12:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1921. június 15-én született a Pennsylvania állambeli Pittsburghben, Egyesült Államok, 1977. január 2-án hunyt el. Garner autodidakta zongorista volt, aki már tízesztendős korában fellépett a rádióban, és néhány évvel később már profiként dolgozott szülővárosában. Ebben a korszakban olyan zenekarokkal dolgozott, mint Leroy Browné, és mint hírlik, Fate Marable együttese. Garner 1944-ben New Yorkba költözött és night klubokban kezdett játszani, többek között a Rendezvous-ban és a Melody Barban. Népszerű és sikeres előadó lett, ám örömmel játszott sokkal jazzorientáltabb helyeken is az 52. utca mentén, például a Tondelayo's-ban és a Three Deuces-ben.


 A Led Zeppelin feldolgozásdalai

Megjelent: 2007. április 16. hétfő 00:00
Szerző: bcsaba
 Cikkek 

A Led Zeppelin alkotói évei alatt elég sok szám ötleteit, részleteit kölcsönözte más zenekaroktól, szerzőktől. Egyfelől inspirációként finoman, más daloknál viszont szemérmetlen módon szinte lopva. Tudjuk, hogy a Whole Lotta Love esetén Willie Dixon jogainak örököse pert is nyert ellenük, illetve valószínűleg sok perenkívüli megegyezés születhetett más dalok esetében is, mivel az albumborítón nem tűntették fel szerzőként az eredeti szerzőket. És persze nem adtak a jogdíjakból sem. De aki azt gondolná a cikk, illetve az életmű kapcsán, hogy micsoda csalók voltak ezek, az téved. (gondoljunk csak David Coverdale elhíresült, pillanatnyi harag szülte mondására, miszerint a Zep minden idők legnagyobb „rizsahintője”, és a Who-tól nyúltak mindent.) Aki végighallgatja a cikk témáját adó általam összeállított lemezt, az a legtöbb számra rá se ismer, a többin meg csak mosolyog. A Zep géniusza kellett mindenhez, hogy az Zepesen szóljon.

A cikk jelentősségében elmarad ugyan a Zepzaj-cikkhez képest, de annak nyomdokain próbál kullogni az életmű tekintetében az átfogó jelleg célként való kijelölésével. Sokan ötletelnek, kutatnak a témában, sok elvetemült elképzelés kapott szárnyra az elmúlt években, voltam bátor magam kanonizálni a legfontosabb kutatási eredményeket.


 Jazz legendái: ROY ELDRIDGE

Megjelent: 2007. április 14. szombat 17:32:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1911. január 30-án született a Pennsylvania állambeli Pittsburghben, Egyesült Államok, 1989. február 26-án hunyt el. Roy Eldridge, a jazztrombitajáték egyik legfontosabb alakja, pályafutását a középnyugati területek zenekaraiban kezdte, köztük Speed Webb és Horace Henderson csapatában, mielőtt 1930ban New Yorkba költözött. Számos zenekarral játszott itt, például Teddy Hill-lel, valamint egy zenekarral, amelyet testvérével, Joe Eldridgedzsel közösen vezetett. 1935-ben csatlakozott Fletcher Henderson zenekarához, majd megalakította saját csapatát, amely érezhetően sikeres volt, ám nem anyagilag, és ezért elfogadta Gene Krupa ajánlatát, és 1941-ben csatlakozott hozzá. Hála a kiterjedt amerikai turnéknak, ez a szerződés nagy elismerést hozott Roy Eldridge-nek, és számos lemezfelvételi alkalmat, szólólehetőségeket a "Rockin' Chair", az “After You've Gone' és a "Let Me Off Uptown' című darabokban, utóbbiban Anita O'Day partnere volt.



Összesen 89.862.712 találatot kaptunk az oldal 2003 júliusi indítása óta!



 Jazz legendái: TEDDY EDWARDS

Megjelent: 2007. április 01. vasárnap 18:00
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1924. április 26-án született a Mississippi állambeli Jacksonban, Egyesült Államok. Gyermekkorában helyi zenekarokban altszaxofonozott és ezen a hangszeren játszott akkor is, amikor 1940-ben Detroitba költözött. Territory zenekarokkal Michiganben és Floridában turnézott, többek között Ernie Fields és Stack Walton vezetésével. A Walton bandben számos ős-bopperrel játszott együtt, így Howard McGhee-vel, Wardell Gray-vel és Al McKibbonnal. Edwards 1944-ben Kaliforniában telepedett le, s a Roy Milton vezette rhythm & blues zenekarban való közreműködés után McGhee-hez csatlakozott és áttért a tenorszaxofonra.


 Jazz legendái: JO JONES

Megjelent: 2007. március 25. vasárnap 18:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- Jonathan Jones néven született 1911. október 7-én Chicagóban, Illinois állam, Egyesült Államok, 1985. szeptember 3-án hunyt el. Már gyermekkorában több hangszeren megtanult játszani, köztük trombitán és zongorán. Serdülőkorában énekes-táncosként dolgozott, közben dobolni is kezdett. A húszas évek végére már territory-zenekarokban dobolt, s végül a harmincas évek elején Kansas Cityben telepedett le. Itt találkozott Count Basie-vel, és több egyedi fellépése volt vele, mielőtt 1936-ban állandó tagként belépett volna a zenekarba. Itt Jones a nagyszerű "All-American Rhythm Section" (az "amerikai ritmusszekció-válogatott") tagja lett Basie-vel, Freddie Greennel és Walter Page-dzsel. A zenekar gördülékeny, ritmikus lüktetését nagymértékben elősegítette az, hogy Jones megváltoztatta a jazzdobolásról addig alkotott elképzeléseket. A rendelkezésére álló hangszerek közül a főszerepet a basszusdobról a lábcsinre helyezte át, s ezzel irigylésre méltó szabadságot ért el, amelyben módja volt rá, hogy hangsúlyos basszus, pergődob, és tam-tam ütésekkel támogassa és lendítse előre a szólisták játékát.


 Jazz legendái: VINNY GOLIA

Megjelent: 2007. március 18. vasárnap 12:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1946-ban született a New York állambeli New York Cityben, Egyesült Államok. Vinny GOLIA abban a különleges megtiszteltetésben részesült, hogy már akkor szerepelt a Blue Note- és az ECM-borítókon, amikor még semmilyen hangszerismerete nem volt! Festő volt: ő festette Chick Corea - Song Of Singing című lemezének borítóját, és ő rajzolta Dave Holland Music For Two Basses című albumának tasakját is. GOLIA 1969-ben végzett a képzőművészetin, és ugyanabban az apartmanházban lakott, ahol Corea, Holland és Dave Liebman. Eljárt a koncertjeikre, lerajzolta a zenészeket játék közben, és ezeket később nagyobb, absztrakt vásznakon használta. A Song Of Singing borítójáért kapott pénzen egy szopránszaxofont vásárolt, Liebmantől és Anthony Braxtontól (aki későbbi kompozíciói befolyásolója is volt) vett leckéket, és a következő néhány évben autodidaktaként megtanult játszani.


 Jazz legendái: ANITA O'DAY

Megjelent: 2007. március 11. vasárnap 12:00
Szerző: jazz
 Cikkek 

- Anita Colton néven 1919. október 18-án született a Missouri állambeli Kansas Cityben, Egyesült Államok. Anita Colton néven korai tinédzseréveitől profi Walkathon (maratoni tánc) versenyző volt. Ekkortájt változtatta nevét O'Dayre. Más versenyzőkkel együtt őt is éneklésre bátorították, és egy Walkathon alatt, amikor Erskine Tate zenekara kísért, felismerte, hogy az éneklés jobb út a showbusinessen belüli hírnév megszerzéséhez, mint a tánc. Tinédzserévei végén áttért az éneklésre, Gene Krupa pedig, aki egy chicagói klubban hallotta énekelni, azt mondta neki, szól, ha lesz hely a számára. Benny Goodman, akinek a meghallgatásán elbukott, megállapította, hogy nem ragaszkodik eléggé a dallamhoz. Raymond Scottot pedig, aki nem szerette a scattelést, felbosszantotta, pedig O'Day valójában csak elfelejtette a darab szövegét.


 Jazz legendái: SONNY ROLLINS

Megjelent: 2007. március 04. vasárnap 12:00
Szerző: jazz
 Cikkek 

- Theodore Walter Rollins néven 1930. szeptember 7-én született a New York államban levő New Yorkban, Egyesült Államok. Jóllehet bátyja hegedült, Sonny kilencesztendős korában zongorázni kezdett, amelyet azután a szaxofonozással váltott fel. 1944-ben a középiskolában altszaxofonozott, majd 1947ben azt befejezve New York környékén tenorozott. Első ihletője Coleman Hawkins volt, ám a bebopperek eredményei jobban érdekelték, sok közülük a szomszédságában lakott. Első lemezfelvételét 1948-ban a scaténekes Babs Gonzalezzel készítette a Capitol Recordsnál. Hamarosan olyan jelentős zenészekkel készített felvételeket mint Bud Powell, Fats Navarro és J. J. Johnson, utóbbival vette fel első kompozícióját, az "Audubon"-t. Rollins Charlie Parker magabiztos megfelelője volt tenoron, hamarosan a népszere zenészek közé került: 1949-ben Art Blakeyvel, 1950-ben Tadd Dameronnal, 1951-ben Miles Davisszel, 1953-ban Thelonious Monkkal dolgozott. 1954-ben Miles Davis lemezfelvételeket készített Sonny Rollinsszal, amikor is három jelentős Rollins-kompozíciót is rögzítettek, nevezetesen az "Airegin"-t (ez Nigériát jelenti - hátulról előre olvasva, akkoriban frissen lett független ez az afrikai állam), az “Oleo "-t és a "Doxy"-t. Amikor Rollins Chicagóba távozott, Miles Davis John Coltrane-t szerződtette a helyére, és megalakította új kvintettjét. 1956 januárjában, amikor a Clifford Brown/Max Roach kvintett Chicagóban elvesztette tenorosát, Harold Landet, Rollins szinte lépett és velük játszott az elkövetkező 18 hónapban. Ezután Rollins már saját együtteseit vezette. 1956 májusában a Prestige részére elkészítette a Tenor Madness felvételét, amelyhez a Coltrane együttes ritmusteamjét, Paul Chamberst és Philly Joe Jonest hívta meg. A címadó darab óriási "tenorverseny" volt, magával Coltrane-nel, ahol Rollins dallamos terjeszkedése, Coltrane visszafogott, robbanásra kész szögletességével állt szemben.


 Jazz legendái: CECIL TAYLOR

Megjelent: 2007. február 25. vasárnap 12:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1929. március 15-én született New Yorkban, Egyesült Államok. A háború utáni avantgarde jazz kimagasló alakja, akit sokan a XX. század legnagyobb virtuózának látnak erőteljes, gyors és intenzív játéka miatt. “Mi a fekete zenében a zongorát ütőhangszerként fogjuk fel" - mondta Taylor John Litweiler írónak; “ütjük a billentűzetet (a klaviatúrát), behatolunk a hangszer belsejébe ... a fizikai erő is részt vesz a fekete zene létrehozásában - ha ezt félreértik, az röhejessé válhat..." Taylor Long Islandon nőtt fel, 5 éves korától tanult zongorázni, majd nem sokkal később ütőhangszereken (egy klasszikus zenei tanártól). Látogatta a New York-i College of Music főiskolát és a New England Conservatoryt Bostonban, bár később kijelentette, hogy többet tanult Duke Ellington lemezeit hallgatva. Noha igen korán mély érdeklődést mutatott az európai klasszikus zeneszerzők, különösen Sztravinszkij iránt, azok, akik a legnagyobb hatást gyakorolták Taylorra, a jazzhól jöttek, nevezetesen a nagyzenekarok vezetői, mint Ellington, Sonny Greer és Chick Webb dobosok, és a zongoristák hosszú sora Fats Wallertől Erroll Garneren és Thelonious Monkon keresztül Horace Silverig.



Sorstársunk
Dionysosrising Blog


 Jazz legendái: IRÉNE SCHWEIZER

Megjelent: 2007. február 18. vasárnap 12:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1941. június 2-án született Schaffhausenben, Svájcban. Zenei érdeklődését az indította el, hogy szüleinek éttermében számos tánczenekart hallott már kora gyermekkorában. Nyolcéves korában már népdalokat játszott harmonikán, és négy évvel később zongorázni kezdett. Tizenéves korának végén már hard bopot játszott egy diákzenekarban, de a hatvanas évek elején egy rövid angliai tartózkodás során Joe Harriott és Tubby Hayes révén sokkal modernebb jazzirányzatokat ismerhetett meg. Zürichben telepedett le, és egy triót alapított. Az ezzel készített lemezek még azt mutatják, hogy zenéje ekkoriban még viszonylag konzervatívnak nevezhető - korai példaképei junior Mance és Bill Evans voltak - de a hatvanas évek végére, amikor is Pierre Favre különféle együtteseivel készített lemezeket (Santana, This Is Free jazz) már a szabadabb zenei formákkal végzett kísérleteket, ez attól kezdve a mai napig érdeklődésének középpontjában maradt (ez az irányvonal részben azzal magyarázható, hogy a hatvanas évek közepén Cecil Taylort hallotta).


 Reakció: Grammy, Best Metal Performance

Megjelent: 2007. február 18. vasárnap 00:00
Szerző: pjuan
 Cikkek 

Győzött a Slayer. Nem lepődhetett meg senki. A Christ Illusion nagyon jó lemez, az egy katona szemével bemutatott háborúval forgatott klippel elkészült Eyes Of The Insane pedig jó dal. De, több fronton is győztek. Hosszú évek óta Rick Rubin producerrel dolgoznak, akinek a csapatai rock-metal fronton szinte kizálógosan arattak. De, győzelmükhöz hozzá tartozik az államok fokozódó háború ellenessége is, hiszen a legtöbb kategóriában győztes, különben inkább szépségével arató, női, country zenekar, a Dixie Chicks is egy időben, folyamatosan a Bush politikát támadta. A Slayer győzött, ezzel az egész pályafutása, a hitelességük lett igazolva.

Sokat gondolkodtam azon, hogy szerintem 2006-ban melyik metal dal volt a legjobb. Más eredményre én sem juthattam, mint egy Slayer dal. De, nézzük végig a jelölteket.


 Reakció: Grammy, Best Hard Rock Performance

Megjelent: 2007. február 17. szombat 00:00
Szerző: pjuan
 Cikkek 

Nemrégen adták át a Grammy díjakat, és mindenki nagy meglepetésére az Ausztrálok Wolfmother zenekarának bemutatkozó lemezén lévő Woman című dala nyerte el a legjobb hard rock „performance” címét (a képen az átvétel látható). Mivel, hallottam, írtam, újrahallgattam a bemutatkozó lemezüket, a lehető legnagyobb felháborodás közepette vettem tudomásul ezt a tényt. Majd, természetesen gondolkodni kezdtem, hogy szerintem ki is érdemelte volna ki ezt a címet. De, előtte még elemezzük ki a „Woman” mellett jelölt dalokat. Aztán én is megmondom, hogy szerintem ki és minek kellett volna megkapnia...


 Az élőzene ára

Megjelent: 2007. február 15. csütörtök 12:05
Szerző: bcsaba
 Cikkek 

Azok a zenekarok, akik az élőzenét részesítik előnyben bizony mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk ha jó minőségű, profi hangszereket szeretnének vásárolni. Legyen az rock, komoly, esetleg népzene. Ezúttal annak jártam utána, hogy mennyibe kerülnek azok a hangszerek, melyek a Rockzenében nem igazán használatosak. Azt mindenképp meg kell jegyeznem, hogy a kínai ipar megkezdte a hangszergyártás tönkretételét is az olcsó, de nem biztos, hogy használható gyártmányaival. Nevetséges, hogy némely hangszert már barkácsdolgokat árusító multinacionális áruházakban is lehet kapni. - Csiki Roland írása


 Jazz legendái: SHORTY ROGERS

Megjelent: 2007. február 11. vasárnap 12:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1924. április 14-én született a Massachusetts állambeli Great Barringtonban, Egyesült Államok, meghalt 1994. november 7-én. A New Yorkban végzett tanulmányok után Rogers Will Bradley zenekaraiban trombitált, ahol is először találkozott Shelly Manne-nel és Red Norvóval. A katonai szolgálat megtörte karrierjét, ám 1945-ben Woody Hermanhoz csatlakozott, és zenekari tagsága idején számos topkisugárzású big band hangszerelést készített. Hermant elhagyva Stan Kenton zenekarában játszott és hangszerelt, ez növelte népszerűségét. A kenton korszakban zenekari társainak is komponált néhány darabot, így például Art Peppernek és Maynard Fergusonnak.


 Jazz legendái: BILL BERRY

Megjelent: 2007. február 04. vasárnap 18:00
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1930. szeptember 14-én született a michigani Benton Harborban, Egyesült Államok. A nagyrészt autodidakta kornettos Berry első szerződését Don Stricklandtől kapta, aki egy közép-nyugati territory zenekar vezetője volt. Az ötvenes évek közepén Berry Herb Pomeroy bostoni székhelyű zenekarával játszott, ahonnan Woody Herman kevésbé ismert zenekaraiba ("úgy hívtuk őket, hogy un-Herd") került (szójátékról van szó: "unheard", annyit tesz, mint "nem hallott" -A szerk..). Hermant elhagyva Maynard Fergusonhoz csatlakozott, majd 1961-ben hívták Duke Ellington zenekarába, ez olyan kísérlet volt számára, amely jelentős változásokat hozott életébe. Kétévi munka után Berry elhagyta Ellingtont, és New York-i stúdiózenészként kiterjedt tevékenységet folytatott, ugyanakkor olyan jazzmuzsikusokkal is dolgozott, mint Coleman Hawkins és Jimmy Rushing.


 Jazz legendái: GATO BARBIERI

Megjelent: 2007. január 28. vasárnap 18:00
Szerző: jazz
 Cikkek 

- Leandro J. Barbieri néven 1934. november 28-án született az argentínai Rosarióban. Gyermekkorában kezdett klarinétozni, és amikor családja Buenos Airesbe költözött, akkor Gato áttért az altszaxofonra. Csatlakozott Lalo Schifrin együtteséhez, és a Charlie Parkerhez fűződő korai emlékek ellenére átváltott a tenorszaxofonra.


 Jazz legendái: GUY BARKER

Megjelent: 2007. január 21. vasárnap 12:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1957. december 26-án született Londonban, Anglia. Gyermekkorában trombitálni tanult és a Royal College of Music tanulója volt. Egyike azon számos kiváló brit muzsikusnak, akik a National Youth Jazz Orchestrából kerültek ki. Barker hamar felhívta magára a médiák és a profi jazzmuzsikusok figyelmét. A NYJO-vel a Cleveland Jazz Festiválon léptek fel az angliai Middlesborough-ban, amikor is a színpadon váratlanul Clark Terry csatlakozott hozzá egy duettre, amitől egy percre sem vesztette el magabiztosságát. 20 esztendős korában Barker saját kvintettjével turnézott Nagy-Britanniában, fiatal amerikai zenészekkel együtt, akiket egy New York-i látogatása során ismert meg.


 Jazz legendái: HARRY JAMES

Megjelent: 2007. január 14. vasárnap 12:00
Szerző: jazz
 Cikkek 

-1916. március 15-6n született a Georgia állambeli Albanyban, Egyesült Államok, 1983. július 5-én hunyt el. James édesapja egy vándorcirkuszban volt trombitás. Harry először dobolt, majd trombitálni kezdett, és kilencesztendős korától a cirkuszi zenekarban játszott. Nagyon ígéretes tehetségnek tűnt, és édesapja mindent megtanított neki, amit tudott. Harry elhagyta a cirkuszt, és különböző texasi zenekarokban játszott, mielőtt 1935-ben csatlakozott Ben Pollackhoz. 1937 elején Benny Goodman szerződtette Jamest, és ezzel a lehető legszélesebb swingközönség ismerhette meg tevékenységét. Ziggy Elmannal és Chris Griffinnel erőteljes és feltűnést keltő trombitaszekciót alkottak, amelyben hamar megismerték nevét. Két esztendeig maradt Goodmannel, majd megalakította saját zenekarát. James népszerűsége nőtt, és a közönségimázsa egy zenészhez képest szokatlanul magasra emelkedett, amikor Betty Grable filmsztárt feleségül vette.


 Jazz legendái: EARL ''FATHA'' HINES

Megjelent: 2007. január 07. vasárnap 12:05
Szerző: jazz
 Cikkek 

- 1903. december 28-án született a Pennsylvania állambeli Dusquene-ben, Egyesült Államok, 1983. április 22-én hunyt el. Hines kiváló zenész volt, a jazzzongorajáték fejlődésének jelentós figurája, aki 1918-ban kezdte profi karrierjét. Ez idő tájt szü-lővárosa fúvószenekaraiban kornettozott. 1923ban Hines számos Pittsburgh környéki bandában játszott, az énekesnő Lois Deppe zeneigazgatója lett, Chicagóba költözött. A chicagói bandákkal főleg színházi körökben szerepelt a városban. A zenekarok között volt a Carroll Dickerson és Erskine Tate által vezetett zenekar. 1927-ben Louis Armstronggal fogtak össze, zongorázott, zeneigazgató volt, és Armstrong partnere egy night-clubban, ahol a harmadik tag Zutty Singleton volt. Hines a húszas évek végén egy sor olyan felvételt készített Armstronggal, amelyek klasszikusok lettek: ezek voltak a Hot Five, Hot Seven és Savoy Ballroom Five lemezek, de közöttük volt a korai jazz egyik legünnepeltebb csúcsfelvétele, a “Weather Bird" duettje is. 1927-ben szerepelt Jimmy Noone bandájában is, majd a következő évben felkérték, hogy a chicagói Grand Terrace részére állítson össze egy zenekart. Ez a szerződés rendkívüli népszerűséget hozott számára és végig tartott a harmincas években, ami meglehetősen szokatlan a big band történelemben. Kevésbé ismert tény, hogy a swingkorszakban az Egyesült Államokban turnézó zenekarok csak lemezfelvételek és alkalmi rádióadások által voltak ismertek a big bandek rajongóinak többsége előtt, akik tudták, hogy Hines mit csinál. Olyan kiemelkedő hangszerelőkkel dolgozott, mint Jimmy Mundy, és olyan elsőrangú szekciótagjai voltak, mint Trummy Young, Darnell Howard és Omer Simeon. A zenekar a zenei haladás élén járt, megelőzve a sokkal jobban ismert kortársai legtöbbjét.


          

Ajánló









Ez is érdekelhet

Marilyn Manson - Heaven Upside Down (2017)
A 48 éve Canton-ban született Brian Hugh Warner, alias Marilyn Manson legutóbb 2015-ben adott ki albumot The Pale Emperor címmel... A meghökkentésre kitalált

Tovább...
Rusted Peace - interjú Ragályi Pál énekes-gitárossal (2017)
Az egri Rusted Peace zenekar a 2007-ben alakult Panzer Division hamvaiból éledt újjá. Az énekes Ragályi Pállal beszélgettünk, hogy

Tovább...
Taurus - biztató indulás? (Magyar Ifjúság, 1972)
Ha van ellentmondásosan megítélt együttes R. B. Kapitány pályáján, akkor az a Taurus. Van, aki szerint ez volt az a zenekar, amelyben

Tovább...
Pulzus 38 - 1983 október - Kicsinyes bosszú?
Létezett valaha, a nyolcvanas években egy könnyűzenei műsor, amin felnőtt egy nemzedék. Ez a produkció a Pulzus volt, akkori nyelven Könnyűzenei Panoráma. A TV egyetlen

Tovább...
Rock Fesztivál - jó az öreg a háznál (2017)
Az újságíró másképp látja a dolgokat, mint a rajongó, hiszen mindkettőnek más a feladata. Kritikus szemmel kell megírni észrevételeinket

Tovább...




Koncertek 2017. október 18. és 2017. november 03. között:









Klipmánia