szombat , 2 november 2024
Kezdőlap Tippek Amikor a bank fizet az ügyfélnek
Tippek

Amikor a bank fizet az ügyfélnek

443
bank fizet
kép: freepik

Bevezetése óta félmillió buszjegyet vásároltak a K&H+ mobilbanki szolgáltatásban az ügyfelek. Immár meghaladta a 200 ezret azoknak a K&H-s felhasználóknak a száma, akik messze többre használják mobilbankjukat, mint hagyományos banki tranzakciókra: a vásárlás mellett mobiltelefont töltenek fel, csekket fizetnek ki vele, vagy éppen visszaszereznek egy kis pénzt a költéseik után. 2023 novemberi bevezetése óta már 60 ezren aktiválták a K&H visszapénz funkciót, 28 ezren váltak jogosulttá és összesen 45 millió forintot írt jóvá számlájukon a bank.

A banki mobilapplikációk világszerte egyre inkább abba az irányba fejlődnek, hogy messze több megoldást kínáljanak felhasználóik számára, mint amit hagyományos banki szolgáltatáson értünk. A K&H mobilbankjába egyebek között beköltözött a biztosító is. Az egyre szaporodó funkciók között a felhasználók könnyebb eligazodását és ügyintézését segíti Kate, a digitális pénzügyi asszisztens is, akivel immár beszéddel is lehet kommunikálni, egyebek között forintátutalást kezdeményezni.

A mobilbankok másik fejlődési iránya, hogy olyan, hagyományosan nem pénzügyi szolgáltatásokat is nyújtanak, ami első pillantásra talán meglepő, másodikra azonban igen kényelmes. A K&H mobilbankjában a K&H+ funkciókra immár több mint 200 ezren regisztráltak, ami a digitálisan aktív ügyfelek több mint harmada.

A K&H+ funkció keretében lehet mobiltelefonszámlát feltölteni és csekket befizetni, de ezek a szolgáltatások még közel állnak a hagyományos banki tevékenységhez. Ami talán kicsit meglepő, de mindenképpen a jövő fejlődési irányát jelzi, hogy a K&H+-ban helyi és helyközi tömegközlekedési járatokra is lehet menetjegyet venni. Ezekből a 2020 őszi bevezetés óta eltelt időszakban félmillió kelt el. A tömegközlekedési mobiljegyek terén a legnépszerűbb városok Budapest, Debrecen és Miskolc. A bankszakma ezt, a tradicionális banki tevékenységtől eltérő szolgáltatásfajtát „beyond banking”-ként emlegeti, és várhatóan a mobilbankokba egyre több ilyen funkció épül majd be.

A vásárlással pedig még jól is lehet járni. Aki ugyanis aktiválja a K&H visszapénz funkciót, az a különféle ajánlatok alapján költéseinek egy részét visszakapja a banktól. A K&H visszapénz 2023 novemberi bevezetése óta regisztrált 127 ezer K&H-ügyfél közül immár 60 ezren aktiválták a pénzvisszatérítési funkciót, és közel felük már jogosulttá is vált visszatérítésre. A bevezetés óta a K&H összesen mintegy 45 millió forintot írt jóvá ügyfelei számláján vásárlásaik után.


Szenvedélyünk a szabadidő – További friss híreket talál a Passzio.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

A közösségi média az új pénzügyi tanácsadó?

A magyarok közel egyharmada érzi úgy, hogy kényelmesen megél jövedelméből, míg akiknél...

Nem az Airbnb-k jelentik a komoly problémát a belső kerületek lakóinak

Medián-kutatás: a lakosság többsége szigorúbb feltételekkel, de engedné az Airbnb-k működését Először...

Virágzik a használt termékek piaca

A felnőtt magyar lakosság kétharmada vásárolt már használt terméket, elsősorban spórolási szándékkal....

A bankok fele már áthárítja az új állami terhet a vállalkozókra

2024. október 1-től folytatódik a pénzügyi tranzakciós illetékkel kapcsolatos változások sora. Ezúttal...