szombat , 27 július 2024
Kezdőlap Tech Miért elengedhetetlen a marketing automatizáció?
Tech

Miért elengedhetetlen a marketing automatizáció?

279
e-mail marketing automatizáció

Az online marketingben az egyik legfejlettebb technológiának számít az e-mail marketing automatizáció, ennek legfőképp az az oka, hogy más csatornák nem képesek ennyire célzottan, személyre szabottan eljuttatni az információkat az érdeklődőknek. Nem beszélve arról, hogy azokban az iparágakban, ahol nagyon szoros a verseny, úgymond megkerülhetetlen is.

Tegyünk rendet a fogalmak kapcsán!

A hírlevélküldő szoftverek nem egyenlőek a marketing automatizációs rendszerekkel, ugyanis utóbbival lehetőségünk nyílik a látogatók viselkedési adatait is begyűjteni, ezáltal még inkább személyre szabhatjuk az üzeneteket. A 7Blog full-stack ügynökség az e-mail marketing automatizáció kapcsán is segítséget kínál. Ne féljünk profi támogatást kérni!

A legtöbben biztosan tapasztaltunk már hasonlót, hogy egy korábban megvásárolt terméket, vagy teljesített tanfolyamot kezdtek el ismét promotálni. Ez mégis hogyan lehetséges? Miért nem választották külön azokat, akik már részt vettek rajta? Valljuk be, ez hanyagságra vagy hozzá nem értésre utalhat.

Pedig egy kiváló rendszerrel mindez megoldható, ahogyan a kuponok is célzottan kiküldhetők mindazoknak, akik nélküle nem feltétlenül vásárolnának, ellenben nem mennek ki feleslegesen azoknak, akik alapból nem szoktak ilyesmit igénybe venni, szimplán csak vásárolnak, kedvezmények nélkül.

Láthatjuk, hogy a perszonalizált e-mailek jelentősége óriási, nemcsak B2C-ben, hanem B2B-ben egyaránt. Manapság mindenki személyre szabott élményre vágyik, nem meglepő tehát, ha annál a cégnél hagynak ott nagyobb összeget, aki eleve erre is figyel. Üzleti szempontból nézve világos is, de a vásárlók szemszögéből is egyértelmű.

A begyűjtött adatok rengeteget segítenek

Hatalmas előny, ha ismerjük a legfontosabb adatokat a látogatóink viselkedése kapcsán. Gondoljunk bele, ha tudjuk, hogy adott érdeklődők épp a kapcsolat oldalon jártak, ebből következtethetünk arra, hogy már erősen fontolgatták a megkeresést. Azonban ha jókor, a megfelelő időben kiküldünk egy célzott ajánlatot, nagy eséllyel élni is fognak vele, hiszen korábban már a vásárlás küszöbén álltak.

Az e-mail marketing automatizáció hihetetlen módon képes megnövelni a webshopok bevételét is, hiszen lehetőségünk nyílik a kosárelhagyások, az újravásárlási arány, valamint az elköteleződés mutatóinak javítására egyaránt. Felfoghatjuk úgy is, mintha a profi technológia ötvöződne a marketing szaktudással, s ez igazán ütős fegyver bármely vállalkozás esetében.

Mit várhatunk egy efféle rendszertől?

Személyesebb e-maileket, magasabb kosárértéket, egyedi kedvezményeket, dinamikus hirdetési közönségeket, még több visszatérő vásárlót, szegmentált űrlapokat, vagyis a szegmentációban, a perszonalizációban és az intergárcióban is nagy hasznát vehetjük.

Be kell látnunk, hogy fontos és megkerülhetetlen a marketing automatizáció. Ne féljünk segítséget kérni a megvalósításához!


Szenvedélyünk a szabadidő – További friss híreket talál a Passzio.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Üdvözlünk a BESPOKE AI korszakában

A Samsung a nemzetközi „Welcome to BESPOKE AI”[i] rendezvényeken, a világ három...

Bővült a Huawei hazai okoseszköz kínálata

A FIT 3 okosóra májusi bemutatója után számos újabb eszközt hozott a...

Így segít elkerülni a NAV bírságot egy számlázó program

Nem árt mindig naprakésznek lenni a hatályban lévő törvények és szabályozások kapcsán,...

Félnek a csalóktól a magyar internetezők

Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás...