péntek , 22 november 2024
Kezdőlap Mozgásban Autópálya-matrica kisokos 2024-re
Mozgásban

Autópálya-matrica kisokos 2024-re

493
autópályamatrica

A 2024-es naptári év a szokásosnál sokkal több változást hozott a fizetős utakat használóknak. És itt nemcsak a gondos tervezést indokoltá tevő áremelkedésekre gondolunk, hanem – többek között – a fizetős szakaszok listájának jelentős bővülésére is. És akkor ez még nem minden, ez is indokoltá teszi, hogy egy egész cikket szenteljünk az idéntől esedékes változások összegyűjtésének.

Több lett a fizetős útszakasz

Ha valaki rátekint az Autopalyamatrica.hu oldal fizetős utak listájára, észreveheti, hogy az jelentősen bővült.

Ezek közül a legfontosabbak, hogy az M0-s szinte teljes hosszában díjköteles lett, illetve az igen nagy forgalmat bonyolító, Miskolcot elkerülő M30-as is. Ennek következtében az érintett városok forgalma, illetve az ezeket kiváltó alternatív útszakaszok igencsak zsúfolttá válhatnak.

Fizetős lett az M31-es is, az M4-es autóút Törökszentmiklós-nyugatig, az M44-es autóút és az M76-os autóút Keszthely-Fenékpusztáig.

Ezen változások következtében lett két új helyi matrica, Békés, illetve Jász-Nagykun-Szolnok vármegyére. Eddig ezeken a területeken nem volt fizetős útszakasz az utóbbi években.

Hogyan változtak az árak?

A 2024-es évre vonatkozóan az útdíjhasználati jogosultság költsége a következőképpen változott a leggyakoribb D1 díjkategóriára vonatkoztatva: az éves országos matrica 57 260 Ft-ba, a vármegyei matricák pedig egyenként 6 660 Ft-ba kerülnek idén. A havi 10 360 Ft, a heti (10 napos) pedig 6 400 Ft. Március 1-jétől érkezik az egynapos verzió, amiért 5 550 forintot kell fizetni.

Viszlát, buszok, üdv pótdíjak!

A B2 3,5 tonna össztömeget meghaladó buszokat magában foglaló B2-es díjkategória megszűnik 2024. február elsejétől. Ezt a dátumot követően az eddig a tehergépkocsiknak fenntartott használatarányos útdíjfizetés rendszerébe kerülnek át, a meglévő matrica érvényességétől függetlenül.

A pótdíjak is változnak ettől az évtől kezdve, már csak ezért is érdemes elővigyázatosan és gondosan megváltani a megfelelő jogosultságot.

Az viszont továbbra is fennáll, mint lehetőség, hogy a fizetendő pótdíj helyett valaki utólag, akár a büntetés kiszabását követően is, éves autópálya-matricát vásároljon. Persze a legjobb, ha még az úgynevezett 60 perces türelmi időn belül észbe kap, és a felhajtás után gyorsan pótolja az adott esetben súlyos anyagi következményekkel járó mulasztást.

A legjobb természetesen az, ha a sofőr valamilyen konstrukcióban éves – vagy akár 13 hónapos – útdíjhasználati jogosultságot szerez. Amennyiben maximum 7 vármegyében közlekedik kizárólag, akkor még megérheti a helyi illetőségű matricák halmozása, ezzel is elkerülhető az alternatív ingyenes szakaszokon való araszolás, ennél nagyobb terület bejárása esetén viszont már mindenképpen érdemes az országos érvényű éves matrica kiváltásában gondolkodni.


Szenvedélyünk a szabadidő – További friss híreket talál a Passzio.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat a bonyolult közlekedési szituációkban az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban,...

Káosz uralkodik a rollerbiztosításoknál, pedig 3 hónapja kötelező

Több mint 100 ezer elektromos roller van forgalomban, amelyek nagy része érintett...

Amatőr Sport Támogatási Programot indít a Hankook

Kiterjeszti társadalmi felelősségvállalási programját a Hankook. Az Abroncsadományozási-, és a Dolgozói Önkéntes...

5+1 érdekesség, amit nem tudtál a gumiabroncsokról

Milyen abroncs szükséges egy elektromos autóra, mitől fogyaszt kevesebbet egy jármű, milyen...